اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده

4500 فرصت شغلی در کرمان ایجاد شد

خبرگزاری فارس: مدیر شعبه‌های بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: با تسهیلات بانک کشاورزی شمال استان کرمان به بنگاه‌های زودبازده بیش از 4 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد شده است

4500 فرصت شغلی در کرمان ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید ربیع‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 97 شعبه بانک کشاورزی در سطح شمال استان کرمان اظهار داشت: بانک کشاورزی خدمات خود را به طور خاص در بخش تخصصی کشاورزی که سهم زیادی از حوزه اقتصادی استان را شامل می‌شود، ارائه می‌دهد. 

ریبع‌پور 29 درصد از ارزش افزوده استان کرمان را مربوط به بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: به دلیل ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بخش کشاورزی در استان کرمان، حوزه مدیریت امور شعبه‌های بانک کشاورزی به صورت مستقل در شمال و جنوب استان با مرکزیت کرمان و جیرفت تشکیل شده و فعالیت و خدمات خود را ارائه می‌کنند.  

وی با اشاره به عملکرد مدیریت شعبه‌های بانک کشاورزی شمال استان کرمان طی 10 ماه گذشته بیان داشت: در بخش اعتبارات و پرداخت تسهیلات به زیر بخش‌های مختلف کشاورزی، مانده تسهیلات اعطایی ما بیش از 7 هزار و 800 میلیارد ریال است. 

مدیر شعبه‌های بانک کشاورزی شمال استان کرمان ابراز داشت: در این زمینه بیش از 133 هزار نفر زیر پوشش خدمات قرار گرفته‌اند که 37 درصد تسهیلات در بخش باغداری و زراعت، 16 درصد در دامداری و طیور، 17 درصد در صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی و 25 درصد در راستای خدمات کشاورزی و مسکن روستایی و فعالان بخش صادرات محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

وی گفت: مجموع مانده تسهیلات ارزی توسط واحد ارزی بانک در استان کرمان بالغ بر 60 میلیون دلار بوده است.

ربیع‌پور خاطرنشان کرد: طی 10 ماه گذشته بالغ بر 3 هزار و 139 میلیارد ریال تسهیلات به بیش از 47 هزار نفر در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی شمال استان کرمان پرداخت شده که به لحاظ مبلغ 34 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

مدیر شعبه‌های بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: در زمینه پرداخت تسهیلات اولویت ما دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت بوده و در سیاست‌های اجرایی بر آن تأکید داریم، لذا مسائلی مانند اشتغال، تغییر روش‌های آبیاری، هدفمندی یارانه‌ها و ... در دستور کار قرار داشته است.

ربیع‌پور ابراز داشت: در زمینه بنگاه‌های اقتصادی زودبازده از ابتدای طرح تا پایان دی ماه سال جاری بیش از یک هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت و در این راستا بیش از 4 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد شده و در این راستا 100 درصد اعتبار ابلاغی را جذب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در بخش اصلاح روش‌های آبیاری تمام اعتبارات تخصیصی سال‌های 81 تا 88 بیش از 26 هزار هکتار اراضی کشاورزی زیر پوشش سیستم‌های نوین قرار گرفته که 743 میلیارد ریال در این زمینه اعتبار پرداخت شده است.

ربیع‌پور افزود: در راستای هدفمندی یارانه‌ها در زمینه تأمین نقدینگی خرید سوخت واحدهای تولیدی 946 فقره تسهیلات با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال پرداخت شده است. 

مدیر شعبه‌های بانک کشاورزی شمال استان کرمان عنوان کرد: همچنین در بخش تغییر و اصلاح ساختار سنتی واحدهای تولیدی بیش از 278 فقره تسهیلات به ارزش 178 میلیارد ریال اعطا شده است.

ربیع‌پور تصریح کرد: بانک کشاورزی تنها بانک دولتی است که برای تمام‌ اقشار مختلف مردم خدمات خاصی را طراحی و به اجرا گذاشته که می‌توان به طرح‌های ویژه بانوان، حساب جاری کشاورز، پایانه‌های فروش شعبه‌ای و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول