اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت تاکید کرد

عزم و مشارکت مردمی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: حفظ و حراست از منابع طبیعی نیازمند عزم و مشارکت مردمی دارد.

عزم و مشارکت مردمی برای حفظ و حراست از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، قربانعلی مقبلی ساعتی پیش در آئین درختکاری بر ترویج فرهنگ نهال کاری و درختکاری بین مردم تاکید کرد و گفت: رسیدن به توسعه پایدار در بخش‌های مختلف مستلزم حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی است.

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به لزوم حفظ و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی به‌ویژه جنگل و مرتع، اظهار داشت: درخت از نمادهای مهم منابع طبیعی بوده و با برنامه‌ریزی درست و مدون باید تفکر و ایده حفاظت از منابع طبیعی را در بین مردم ترویج داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه باید برای رسیدن به توسعه پایدار کشور، اهمیت و ارزش نگهداری از منابع طبیعی به عنوان منابع خدادادی را در جامعه تبیین کنند.

مقبلی عنوان کرد: حفظ و صیانت از منابع طبیعی هم در ارزش‌های اصیل اسلامی و هم در فرهنگ غنی ما ایرانیان همواره مورد توجه بوده و بر حفظ و نگهداری درخت و درختکاری سفارش بسیار شده است.

فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: هر اقدامی که ریشه در فرهنگ دارد ماندگار است.

وی در ادامه بی‌توجهی به طبیعت را موجب وارد شدن خسارت‌های جبران ناپذیر به این موهبت الهی دانست و ادامه داد: تخریب طبیعت علاوه بر نسل حاضر باعث کاهش ذخایر طبیعی برای نسل‌های بعد شده و ما را در مقابل آن‌ها مدیون می‌کند.

این گزارش حاکی است، آئین درختکاری با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار شهرستان پاکدشت، فرهاد بشیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و معاونان فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات برگزار شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول