اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 176

عبور از کنکور مردمی تا بهارستان

خبرگزاری فارس: در مازندران 12 نماینده از 9 حوزه انتخابیه مجوز عبور از این کنکور مردمی را پیدا می‌کنند و چه شایسته است که همه ما در این مجال طوری عمل کنیم که در صورت حیات در اسفند ماه 1394 از انتخاب امروز خود راضی بوده و به آن ببالیم.

عبور از کنکور مردمی تا بهارستان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، تنور انتخابات در حالی در مازندران گرم می‌شود که مردم در دیار علویان می‌کوشند 12 نماینده را از بین 86 کاندیدا در 9 حوزه انتخابیه شناسایی و به خانه ملت معرفی کنند.

پس از انتخابات پرشور و حرارت ریاست جمهوری که با حضور 85 درصدی مردم همراه بود و بر اساس آمارهای بین‌المللی این یک حد نصاب در میزان مشارکت مردمی در جهان به شمار می‌رود مردم ایران می‌روند تا با تکرار یک رکورد دیگر، این بار نام خود را با سلاح معرفت در چشم دشمنان حکاکی کنند.

 

* 4 درصد جمعیت کشور در مازندران

در این بین مردم مازندران مردمانی پیشرو محسوب می‌شوند و با دارا بودن چهار درصد جمعیت همچنین 2.5 درصد تعداد کاندیداهای کشور روزهای سرنوشت‌ساز و مهمی را در یک هفته آینده در پیش رو دارند.

به واقع روزهای آینده می‌تواند منتهی به انتخاب افرادی متخصص و کارآزموده در خدمت کارگاه توسعه استان شود و یا خدای ناکرده با انتخاب غیرشایسته‌سالاری استان را از نماینده خوب به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای توسعه و عدالت محروم و یا کم‌بهره کند.

 

 

*انتخاب اصلح

در واقع انتخاب شایسته‌ترین و کارآمدترین افراد برای معرفی به عرصه ملی یک پیامد مثبت دیگر نیز به دنبال دارد که کمتر به آن پرداخته شده است آن هم معرفی شخصیت‌های کارآمد مازندرانی برای پست‌هایی که فقط در صورت راهیابی افراد با دانش و با تجربه و قوی توسط مردم ممکن می‌شود.

در نقطه مقابل، انتخاب یک فرد با ویژگی‌های فنی ضعیف موجب معرفی یک نماینده خنثی و گوشه‌گیر به کشور و تنزل نام شهر و استان می‌شود.

در مازندران 12 نماینده از 9حوزه انتخابیه مجوز عبور از این کنکور مردمی را پیدا می‌کنند و چه شایسته است که همه ما در این مجال طوری عمل کنیم که در صورت حیات در اسفند ماه 1394 از انتخاب امروز خود راضی بوده و به آن ببالیم.

با وجود تلاش‌هایی که برای توسعه استان انجام پذیرفته، عقب افتادگی‌های تاریخی استان که همه ما می‌دانیم و حال مائیم که باید بار دیگر آستین همت را بالا زده و از این فرصت، اختیار قانونی و حق خود برای آبادانی و توسعه استان و شهر خود به نحوی که در حد نام مازندران است استفاده کنیم.

 

 

*کشورهای دیکتاتوری و سرمایه‌سالار

تعدادی از شهروندان میاندرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به ضرورت شرکت گرم و همه جانبه در انتخابات این دوره، از ملاک‌های خود برای انتخاب همچنین بایدها و نبایدهای این میدان ملی می‌گویند.

یکی از مردم این شهرستان انتخاب را وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات دانست و افزود: ما به عنوان برترین مخلوق خداوند این قدرت را در نهان خود داریم تا با تعیین بهترین سرنوشت از طریق همین تصمیم‌گیری‌ها بهترین استفاده را از این استعداد ذاتی یعنی انتخاب برده باشیم.

محمدرضا لطفی تصریح کرد: وقتی در کشورهای دیکتاتوری و سرمایه‌سالار حق شرکت در انتخابات از مردم گرفته می‌شود در واقع انسان بودن مردم در این کشورها زیر سئوال رفته است.

این شهروند میاندرودی با اشاره به لزوم استفاده کامل از این فرصت تصریح کرد: تحقیق یکی از راه‌های شناخت یک نماینده صالح وسالم بودن است.

لطفی با اشاره به شرکت خود در همه انتخابات گذشته تصریح کرد: مردم ما در طول انتخابات متمادی ثابت کردند که به این حق قانونی خود واقفند، نه از این حق قانونی کوتاه آمدند و نه آن را بلااستفاده گذاشتند که این نشان از بلوغ انتخاباتی و اجتماعی این مردم دارد.

 

 

*طایفه‌گرایی و هم محلی بودن

نازنین اصغری یکی دیگر از مردم این شهرستان است که در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من به عنوان یک جوان از نسل تحصیلکرده شهرستان میاندرود انتخابات را یک مساله تثبیت شده در فرهنگ ایرانی می‌دانم.

وی تصریح کرد: صرف نظر از انتخاب چه کسی، انتخاب باید براساس عقل باشد و اینکه بدانیم با چه معیاری انتخاب می‌کنیم.

اصغری با اشاره به این موضوع که طایفه‌گرایی و انتخاب هم محلی به تنهایی ملاک خوبی نیست چون موجب نفی شایسته‌سالاری می‌شود، خاطرنشان کرد: نباید تنها با این ملاک به این میدان قدم گذاشت.

این جوان میاندرودی تاکید کرد: اما اگر این توجه به همشهری و یا فامیل در کنار ملاک‌های درست وعقلی قرار گیرد در این صورت چون ما از هم محلی خود شناخت بهتری داریم می‌توانیم ویژگی‌های وی را بهتر بررسی کنیم و در صورت لیاقت می‌شود وی را انتخاب کرد.

 

 

*کاندیداها و قول‌های.....

یکی از روستاییان میاندرود با اشاره به توقع صداقت مردم از یک نماینده تصریح کرد: مردم از یک کاندیدا می‌خواهند تا با صداقت سخن بگوید و قول‌هایی که توان اجرای آن را ندارد را به مردم ندهد.

محمد اباذری در این مورد اضافه کرد: در سال‌های گذشته در یک شهر دیگر مشاهده می‌شد که برخی کاندیداها در سخنرانی‌های خود لیستی بلند بالا از کارها را ارائه می‌کردند که حالا وقتی به آن منطقه می‌روم می‌بینم بسیاری از این کارها یا انجام نشده است و یا در حدی نبوده است که قول آن را داده بودند.

 

 

* اشتغال و کار

اباذری تاکید کرد: مردم توقع "شق‌القمر کردن" ندارند و نمایندگان در این مورد جانب احتیاط را داشته باشند چون در صورت انتخاب شدن این فرد این قول‌ها مسئولیت ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به استفاده ابزاری برخی کاندیداها از مساله اشتغال گفت: اشتغال یک مساله مهم در کشور ما به شمار می‌رود و ما می‌دانیم که تمام مسئولان درصدد رفع کاستی‌ها در این بخش هستند اما نباید این مساله باعث استفاده ابزاری برخی نامزدها قرار گیرد.

 

 

*دور از تخریب فقط انتخاب

مسعود قربانی یکی دیگر از جوانان میاندرود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به اهمیت شرکت در این دوره انتخابات برای تثبیت نظام جمهوری اسلامی در جهان و بسته شدن دهان یاوه گویان در عرصه بین‌المللی تاکید کرد: ما جوانان با دانستن این مطلب هیچ گاه اجازه نمی‌دهیم که کوچک‌ترین نکته ضعفی به دست دشمنان داده شود.

وی خود را یکی از فعالان ستادهای انتخاباتی در این شهرستان معرفی کرد و افزود: من از مدت‌ها قبل و با مشخص شدن اسامی این نامزدها شروع به تحقیق کردم که یکی از این کاندیداها را که به نظرم مناسب‌تر و با تجربه‌تر بود را انتخاب کرده و حالا می‌کوشم تا بدون استفاده از روش نادرست تخریب دیگر کاندیداها  فرد مورد نظرم  را به دیگران نیز معرفی کنم.

این جوان میاندرودی و فعال انتخاباتی در مورد پیش‌بینی خود از نتیجه انتخابات گفت: حدس می‌زنم با توجه به تعداد نمایندگان و فعالیت آنان انتخابات به دور دوم کشیده شود اما سعی می‌کنم تا با تبلیغ درست فرد مورد نظرم، به وی کمک کنم تا موفق شود.

به گزارش فارس، در این دوره از انتخابات مجلس ۱۴۶داوطلب در مازندران نام‌نویسی کردند که با احتساب انصراف 14نفر از این افراد ۷۰ درصد نامزدهای انتخاباتی در استان تأیید و احراز صلاحیت شدند.

همچنین براساس اعلام ستاد انتخابات استان 2 میلیون و 3 هزار مازندرانی واجد شرایط رای دادن هستند که 151 هزار نفر از این تعداد را رأی اولی‌ها تشکیل می‌‌دهد.

================

  گزارش از حسن تیموری

================

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول