اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی دماوند خبر داد

بیمه 3100 هکتار از باغات دماوند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند از قرار گرفتن نزدیک به 3 هزار و 100 هکتار از باغت این شهرستان تحت حمایت بیمه کشاورزی خبر داد.

بیمه 3100 هکتار از باغات دماوند

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: شهرستان دماوند همچنان رتبه نخست بیمه باغات کشاورزی در سطح استان تهران را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: سال 88 نزدیک به 2 هزار 589 هکتار از باغات شهرستان دماوند تحت حمایت بیمه کشاورزی قرار گرفته بود.

خلیلی اضافه کرد: اما این مهم در سایه تلاش‏های شبانه‏روزی ماموران جهاد کشاورزی در بخش اداره باغات و مسئولان شرکت‏های بیمه‏گر باغات دماوند در سال جاری به 3 هزار و 100 هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، بیمه را از ملزومات امروز کشاورزی خواند و افزود: کشاورزی دیگر آن صنعت قدیمی و سنتی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانش، فناوری، علوم و محققان به یاری و مدد این صنعت ارزشمند جهانی شتافته‏اند تا تولید بیشتر، امنیت غذایی نسل امروز و فردای بشر را تامین کند.

خلیلی با شاره به مشکلات سال‏های گذشته ناشی از فقدان بیمه در دماوند خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند از جمله نواحی حادثه‏خیز کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند ادامه داد: مواردی نظیر تغییرات ناگهانی آب و هوایی، تگرگ‏های پیش‏بینی نشده، سرمای زیان‏بار در فصول گل‏دهی محصول، آفات، سیل و ... محصولات کشاورزی را مورد تهدید دائمی خود قرار می‏دهند.

وی اضافه کرد: اغلب اعتبارات اختصاصی به محصولات آسیب دیده کشاورزی یا به دست کشاورزان نمی‏رسد یا در صورت تحقق، صرفا بخشی از خسارات وارده به زمین زراعی را جبران می‏کند که در هر صورت فرد متضرر کشاورز زحمت‏کش بود.

خلیلی خواستار استقبال کشاورزان از طرح بیمه باغات و محصولات کشاورزی شد و افزود: اما بیمه کشاورزی علاوه بر هدیه خیالی آسوده برای کشاورزان می‏تواند در هنگام بروز حوادث مختلف به عنوان چتری حمایتی کشاورز را بی‏نیاز از کمک‏های دولتی یا دیگر نهادهای غیردولتی سازد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول