اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌جنوبی:

برگزاری انتخاباتی سالم مهمترین اصل در برگزاری انتخابات بود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌جنوبی برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند را مهمترین اصل در برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی دانست.

برگزاری انتخاباتی سالم مهمترین اصل در برگزاری انتخابات بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان‌جنوبی، قهرمان رشید در دیدار با نماینده منتخب حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان اظهار داشت: رعایت عدالت به ویژه در مباحث تبلیغاتی نامزدها و نیز امانت‌داری به معنی واقعی کلمه از دیگر مواردی بود که به جد در دستور کار قرار گرفت و عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه به هیچ‌ کس اجازه ندادیم برای مردم قیمومیت ایجاد کند، گفت: به هیچ یک از مسئولان اجازه ندادیم که از بودجه عمومی و اموال بیت‌المال له یا علیه کاندیدایی خاص در استان استفاده کند.

استاندار خراسان‌جنوبی حضور گسترده و فراگیر مردم در عرصه انتخابات را حاصل انجام وظیفه درست مسئولان و دست‌اندرکاران امر انتخابات در فراهم کردن زمینه لازم برای حضور مردم دانست و افزود: مردم با جهت‌گیری درست از منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی همواره در تشخیص اصلح از هیچ فرد یا گروهی تبعیت نمی‌کنند.

رشید رعایت خلق و خوی اسلامی و توجه به درخواست‌های مردمی را از اتفاقات خوب و میمون این دوره انتخابات دانست و تصریح کرد: کاندیداهای مجلس نهم در استان ضمن رعایت موارد فوق، در تبلیغات خود از هر وسیله‌ای برای رسیدن به هدف استفاه نکردند که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاص و حساس داخلی و خارجی ایران در حال حاضر، حضور حداکثری مردم در انتخابات از تأکیدات رهبر معظم انقلاب و از سیاست‌های مهم نظام بود که به توفیق الهی میسر شد و به وقوع پیوست.

استاندار خراسان‌جنوبی بیداری اسلامی در کشورهای آفریقایی و عربی را مهمترین تفاوت شرایط امروز ایران در بعد خارجی دانست و یادآور شد: نهضت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب در کشورهای غیراسلامی و جنبش وال‌استریت در آمریکا از دیگر مواردی است که شرایط امروز را با گذشته متفاوت ساخته است.

رشید ادامه داد: در چنین شرایطی نظام سلطه با همکاری حاکمان بی‌خاصیت و مرتجع منطقه به دنبال مأیوس کردن مردم و حضور حداقلی آنها در پای صندوق‌های رأی بود که با هوشیاری و بصیرت مردم و هدایت‌های داهیانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی این نقشه دشمنان نقش بر آب شد و مردم نه تنها تحت تأثیر القائات و جوسازی‌ها قرار نگرفتند بلکه حضوری دشمن شکن در این انتخابات داشتند.

وی با اشاره به اینکه حضور حماسی مردم وظیفه مسئولان را سنگین‌تر از قبل می‌کند، گفت: مسئولان، نامزدها و منتخبان مردم در قبال حضور گسترده مردم وظیفه‌ای سنگین برعهده دارند که باید به آن عمل کنند.

رشید،خراسان‌جنوبی را استانی فرهنگی و دانشگاهی دانست و گفت: خراسان‌جنوبی دارای سنت‌های معتبر حسنه رایجی است که این مهم باید حفظ و تقویت شود.

استاندار خراسان‌جنوبی قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین را مهمترین وظیفه نمایندگان دانست و یادآور شد: حفظ اتحاد، انسجام، هم‌دلی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها به منظور توسعه متوازن و همه جانبه استان باید سرلوحه کار همه مسئولان از جمله نمایندگان در استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران رقابت در خدمت است نه در قدرت، گفت: منتخبین مردم نماینده کل شهرستان و حوزه انتخابیه هستند و باید برای آبادانی و رشد توسعه تمام استان تلاش و فعالیت کنند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول