اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور استفاده مهمانان صورت می‌گیرد

ساماندهی مساجد بین راهی فارس

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این استان، ساماندهی مساجد بین راهی فارس برای استفاده مهمانان نوروزی آغاز شد.

ساماندهی مساجد بین راهی فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی سقاچی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به سیل سفرهای نوروزی هموطنان از سراسر کشور به سومین حرم اهل بیت (ع)، فراهم کردن امکانات برای اقشار جامعه در زمینه اقامه نماز در وقت فضیلت بین شهرها و جاده‌های بین شهری را از وظایف تمام دستگاه‌های اجرایی دانست و اظهار داشت: بازدید از توقف‌گاه‌ها، رستوران‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و مساجد بین راهی توسط گروه اعزامی از اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ها، اوقاف و امور خیریه، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ستاد اقامه نماز آغاز شده است.

وی با اشاره به دستور وزارت کشور برای سامان‌دهی این مکان‌ها، از تشکیل کمیته ویژه در استانداری فارس خبر داد و گفت: برای فراهم کردن زمینه و بستر لازم برای انجام اعمال عبادی، 12 دستگاه اداری فعالیت‌های نظارتی خود را آغاز کرده‌اند.

وی باز بودن منظم و مستمر درب نمازخانه‌ها و حفظ آراستگی مناسب فضای آن، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، بهداشت وضوخانه و سرویس بهداشتی، تجهیز امکانات نمازخانه‌ها را راهکاری برای غنی‌سازی و رونق بخشیدن به فرهنگ نورانی نماز ذکر کرد و افزود: رانندگان اتوبوس‌های بین شهری در هنگام اذان، باید درمکان‌های مناسب توقف کنند تا مسافران بتوانند به ادای این فریضه الهی بپردازند.

سقاچی در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش سازنده دلسوزان و علاقمندان احیای فرهنگ نورانی نماز، همزمان با طراوت بهار طبیعت، عطر دل‌انگیز این فریضه الهی فضای استان فارس را آکنده سازد و مسافران نوروزی نیز با خاطره‌ای خوش به دیارشان بازگردند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول