اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

احداث نمازخانه مدارس از واجبات است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نمین گفت: احداث نمازخانه در مدارس و ایجاد فضای معنوی برای دانش‌آموزان از واجبات و الزامات است.

احداث نمازخانه مدارس از واجبات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین اظهار داشت: در دوران جوانی و نوجوانی باید دانش‌آموزان را با دو حکم شرعی یعنی خواندن نماز و قرائت قرآن آشنا کرده و در این زمینه انس و الفت بین دانش‌آموزان و نمازخانه‌ها در مدارس را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن از همین خلأ تربیتی و اخلاقی استفاده کرده و با تدارک برنامه‌های متنوع رسانه‌ای و تبلیغی خود سعی دارد جوانان ما را نسبت به قرآن، نماز و احکام خود سهل‌انگار و بسیار ساده‌اندیش جلوه دهد در حالی که اگر در روند تربیت دانش‌آموزان در مدارس چنین مبانی مورد توجه قرار نگیرد ظلم بزرگی به روند تربیتی نسل آینده صورت گرفته است.

رحیمی با تشریح اهمیت اقامه نماز بر روحیات و زندگی دانش‌آموزان بر لزوم همکاری اعضای شورای آموزش و پرورش و اقدام جدی مسئولان در تجهیز مدارس به نمازخانه‌ها را ضروری توصیف کرد.

به گزارش فارس، امام جمعه نمین خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نباید مدرسه بدون نمازخانه تحویل بگیرد و ضرورت دارد در احداث نمازخانه در مدارس فاقد این فضا نیز برنامه‌ریزی‌ها و تزریق بودجه انجام شود.

فرماندار شهرستان نمین در این جلسه از حضور آگاهانه فرهنگیان و دانش‌آموزان این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و ادامه داد: این قشر فرهیخته و پیشرو حضور حماسی خود را در 12 اسفند امسال نیز تکرار می‌کنند.

سید تقی دریتیم گفت: قشر آگاه و با بصیرت جامعه باید الگوها و معیارهای انتخاب صحیح را به مردم معرفی کنند و خود آنها در این عرصه حضوری پیشتاز داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه مدرسه‌سازی افزود: اولویت سال آینده ما در این بخش توجه به تکمیل مدارس به همراه ساخت نمازخانه و هوشمندسازی آنها است.

در این جلسه نماینده سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل نیز در سخنانی تصریح کرد: هوشمندسازی مدارس و احداث نمازخانه جزو اولویت‌ها است به طوری که سعی می‌کنیم سال آینده براساس برنامه‌ریزی‌ها و سهم تعیین شده یک هزار مدرسه را در استان اردبیل هوشمند کنیم.

علی جعفری خاطر نشان کرد: با اعتبارات سازمان توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان و کمک‌های استانی هوشمندسازی به سرعت در حال انجام است و با پیشرفت 70 درصدی تا پایان سال تحصیلی امسال تحویل داده می‌شود.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش نمین نیز در سخنانی به اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش و استقرار سیستم 6، 3، 3 اشاره کرد و اظهار داشت: ‌از نظر نیروی انسانی و فضای آموزشی مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فرهاد قاسم‌زاده از اتمام عملیات هوشمندسازی دو مدرسه روستایی و یک مدرسه شهری در اسفندماه خبر داد و اضافه کرد: تا پایان سال تحصیلی امسال نیمی از مدارس این شهرستان هوشمند می‌شود.

وی همچنین به اعمال تخفیف 50 درصدی براساس مصوبه هیئت دولت در پرداخت تعرفه‌های انرژی مدارس اشاره کرد و ادامه داد: تمام مدارس منطقه نمین تعرفه‌های آب، برق و گاز مصرفی خود را با تخفیف 50 درصدی پرداخت می‌کنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول