اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از بی‌نظمی در بازار استان بوشهر

ساماندهی بازار برازجان مهم‌ترین خواسته شهروندان است

خبرگزاری فارس: مردم دشتستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با انتقاد از بی‌نظمی در بازار برازجان خواستار ساماندهی بازار روز برازجان به عنوان مهم‌ترین خواسته شهروندان شدند.

ساماندهی بازار برازجان مهم‌ترین خواسته شهروندان است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، مسئله سد معبر یکی از مسائل مهمی است که در ماه‌ها و سال‌های اخیر مورد توجه مردم و مسئولان بوده و هر از چندگاهی اقداماتی در راستای رفع آن صورت گرفته است که برای رفع این مسائل و مشکلات در کوتاه مدت مفید بوده ولی پس از گذشت مدتی قریب به چند ماه دوباره وضعیت به همان شکل قبل بازگشته است.

یکی از مکان‌هایی که از لحاظ هرج و مرج، بی‌نظمی فراوانی را در آن شاهد هستیم بازار روز برازجان است که به دلیل گستردگی شهرستان روزانه جمعیتی بیش از 20 هزار نفری از نقاط مختلف شهرستان به این بازار هجوم می‌آورند و سد معبرهایی که توسط کسبه در این بازار به وجود آمده است رفت و آمد را برای ایشان دچار سختی و مشکل کرده است.

در این بازار کسبه برای نمایش اجناس خود اقدام به قرار دادن وسایل و اجناس خود در دیدگاه بازدیدکنندگان می‌کنند و این مسئله سبب صعب‌العبور شدن مسیر بین بازار روز می‌شود.

از دیگر مسائل و مشکلاتی که سبب هرج و مرج در بازار روز برازجان شده است دست‌فروشانی است که برای کسب سود در نقاط مختلف این بازار بساط پهن کرده و مشغول کسب و کار هستند.

قرار دادن اجناس مغازه‌داران در حاشیه گذرگاه بازار و نشستن دست‌فروشان از اصناف مختلف در قسمت‌های میانی و مبادی ورودی این بازار علاوه بر ایجاد سد معبرهای سنگین در این بازار سبب ناراحتی مراجعه‌ کنندگان به این بازار را فراهم آورده است.

هر چند در سال‌های اخیر با تلاش‌هایی که در راستای ساخت پاساژها در شهرستان دشتستان صورت گرفته است این مشکلات به میزان بالایی کاهش یافته؛ ولی در پاساژها نیز مشکلاتی را شاهد هستیم که نیاز است با دقت و برنامه‌ریزی آنها را برطرف کنیم.

نبود فضای پارک کافی در پاساژهای شهر برازجان بویژه پاساژهای ورودی و میانی شهر برازجان از مشکلات اساسی است که رفع آن تاثیر بسیاری در رضایت شهروندان برازجانی و اهالی شهرستان دشتستان دارد.

سعید رضایی در گزارش میدانی بازار برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: وضعیت فعلی بازار بسیار بغرنج است و نیازمند چاره‌اندیشی مسئولان برای حل این مشکلات است.

وی افزود: خواسته مردم از مسئولان شهر برازجان و شهرستان دشتستان رفع ریشه‌ای مشکل سد معبر در شهر برازجان است نه اقدامات کوتاه‌ مدتی که هر از چند گاهی شاهد آن هستیم و با گذشت مدت کوتاهی زمان شاهد همان وضعیت بد قبلی هستیم.

اصغر عرب‌زاده در این راستا به خبرنگار فارس گفت: مسائل بازار روز برازجان تنها به سد معبر و سختی گذر از این بازار برنمی‌گردد و مشکلات فراوانی در این بازار مشاهده می‌شود که باید با همت مضاعف مسئولان رفع شود.

وی ادامه داد: همگی شاهد آن هستیم که وسایل نقلیه موتوری و بیشتر موتورسیکلت‌ها در این بازار تردد دارند و این مسئله ناراحتی مردم هنگام گذر از بازار را به دنبال دارد.

عرب‌زاده با تشکر از راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی شهرستان دشتستان افزود: در تمامی ایام سال نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی شهر برازجان برای حل این مشکل حضور دارند ولی به دلیل گستردگی و حجم بالای کار در این محیط باوجود تمامی تلاش‌های این عزیزان شاهد مشکلاتی نیز هستیم.

حسام صمصامی نیز به خبرنگار فارس گفت: از لحاظ بهداشتی نیز بازار روز دشتستان وضعیت مطلوبی ندارد و از مسئولان انتظار داریم در راستای رفع مشکلات بهداشتی این بازار اقدامات سریع و ارزشمندی انجام دهند تا رضایت خاطر مردم دشتستان در هنگام حضور در این بازار را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: این بازار متعلق به تمامی مردم شهرستان دشتستان است و روزانه جمع کثیری از مردم شهرستان برای خرید روزانه خود به این بازار گسیل می‌یابند و مسئولان شهرستانی باید رفع مشکلات این بازار را در دستور کار خود قرار داده و اقدامات راهبردی و کارآمدی در این راستا انجام دهند.

کرامت الهی نیز بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد گسترش پاساژها در سطح شهر برازجان بوده‌ایم ولی با این وجود هنوز هم شاهد پارک موتورسیکلت برخی کسبه در گذرگاه وسط پاساژها هستیم که این مسئله در پاساژهای ورودی شهر برازجان کاملا مشهود است.

وی گفت: مشکل پارکینگ وسایل نقلیه در اطراف پاساژها و بازارها یکی از مسائلی است که همواره حائز اهمیت بوده و رفع این مشکل آسایش بیش از پیش مردم شهرستان دشتستان را به دنبال خواهد داشت.

شهردار برازجان نیز با تاکید بر لزوم مرتفع کردن مشکلات سد معبر در این شهر اظهار داشت: در ماه‌های گذشته این مسئله توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شد که نتیجه مطلوبی در بر نداشته و هم‌اکنون توسط شهرداری مدیریت می‌شود.

 

کریم حسین‌آبادی افزود: به زودی شاهد تعیین بخش خصوصی رفع سد معبر در شهر برازجان خواهیم بود و در حال حاضر چند گزینه برای واگذاری رفع سد معبر در نظر داریم که تا انتهای سال جاری این امر انجام می‌شود.

 

فرمانده انتظامی دشتستان نیز اظهار داشت: جلسات زیادی با شورا و شهرداری برای رفع این معضل داشته‌ایم که انتظار داریم شاهد اقدامات موثرتری برای این امر باشیم.

 

داوود محمودزاده گفت: بخش خصوصی عملکرد مطلوبی در رفع مشکل سد معبر نداشته و به نظر می‌رسد مسئولان شهرداری باید در رفع سد معبر شتاب بیشتری به کار ببخشند تا شاهد رفاه شهروندان باشیم.

 

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول