اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

14500 مترمکعب عملیات مکانیکی منابع طبیعی در کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: در سال جاری 14 هزار و 500 مترمکعب عملیات مکانیکی در شهرستان کهگیلویه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان انجام گرفته است.

14500 مترمکعب عملیات مکانیکی منابع طبیعی در کهگیلویه

 مظفر شیردل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: حفظ و بهره‌برداری مناسب از منابع آب و خاک به عنوان بستر طبیعی جهت توسعه پایدار، جلوگیری از هدر رفتن آب و تامین آب مناطق پایین دست، کاهش خسارات ناشی از سیل‌های مخرب، جلوگیری از حمل رسوب و فرسایش خاک و جلوگیری از پر شدن مخازن سدها و افزایش عمر مفید سدها و شبکه‌های آبیاری، حفظ، احیاء و توسعه پوشش گیاهی، بهبود وضعیت اقتصادی و زیست محیطی آبخیزنشینان و تغذیه مخازن سفره آبهای زیرزمینی از اهداف کلی آبخیزداری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه با بیان تاریخچه مبارزه با فرسایش خاک در ایران، تصریح کرد: وجود تراس‌های چندین هزار ساله و سازه‌های مهار آب و سیلاب همچون سدها نشان از توجه ایرانیان به جمع‌آوری و نگهداری و استفاده فنی از آن دارد.

شیردل در ادامه با اشاره به این‌که در پاییز سال 1380 با ادغام وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی، معاونت آبخیزداری و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور در یک دیگر ادغام شدند، ابراز داشت: تاکنون عملیات آبخیزداری در کشورمان در سطحی معادل 24.5 میلیون هکتار و با 9 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.

وی بالا بودن میزان رسوب‌دهی برخی از زیر حوزه‌ها، فقر و کمبود درآمد ساکنان حوزه‌های آبخیز، فرسایش طبیعی، افزایش جمعیت و فشار حاصله از آن به اراضی و منابع آب، وجود مناطق لغزشی و سیل‌گیر، از بین رفتن پوشش گیاهی، شخم در جهت شیب که باعث فرسایش خاک شده و عدم رعایت فصل چرا را از مسائل و مشکلات حوزه‌های آبخیز استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

شیردل خاطرنشان کرد: در سال جاری 14 هزار و 500 مترمکعب عملیات مکانیکی در شهرستان کهگیلویه توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری انجام گرفته است.  

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول