اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتستان:

برای حفظ منابع طبیعی باید فرهنگ‌سازی کنیم

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتستان گفت: منابع طبیعی تنها متعلق به نسل امروز نیست و برای حفظ منابع طبیعی باید فرهنگ‌سازی کنیم.

برای حفظ منابع طبیعی باید فرهنگ‌سازی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، غلامحسین خسروی عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: دین مبین اسلام ارزش و اهمیت ویژه‌ای برای حفظ و احیای منابع طبیعی قائل بوده و در احادیث و روایات زیادی به ارزش والای درختکاری و نکوهش تخریب محیط زیست و آسیب‌رسانی به طبیعت تاکید شده است.

فرماندار دشتستان افزود: با توجه به این دید و نگرش و نگاه بالا به منابع طبیعی که در هیچ آیین و مکتبی وجود ندارد، انتظار می‌رود همه در حفاظت، حراست و صیانت از منابع طبیعی کشورمان کوشا بوده و منابع طبیعی و محیط زیست کشورمان را به پاک‌ترین محیط زیست تبدیل کنیم.

خسروی ادامه داد: گسترش و توسعه محیط زیست و منابع طبیعی نیازمند عزم، بسیج و اراده همگانی است و مشارکت عمومی می‌تواند در توسعه محیط زیست و منابع طبیعی کشور تاثیری بسیار مطلوب داشته باشد.

وی اضافه کرد: کاشت نهال‌های درخت در شهرها و روستاها می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود وضعیت فضای سبز شهرستان داشته باشد و از شهروندان شهرها و اهالی روستاهای شهرستان انتظار داریم در کنار نهادهای مربوطه در امر توسعه و گسترش محیط زیست و فضای سبز شهرستان کوشا باشند.

این مسئول اذعان کرد: حفظ منابع ملی و طبیعی وظیفه تمام آحاد و اقشار جامعه و مسئولانی است که در این زمینه وظایفی بر عهده دارند و در سال‌های اخیر در شهرستان دشتستان اقدامات مطلوبی در این راستا صورت گرفته است.

فرماندار دشتستان در همین راستا تصریح کرد: منابع طبیعی تنها متعلق به نسل امروز نیست و امروز ما همگی وارث منابعی هستیم که گذشتگان در راستای حفظ آن برای ما کوشا بوده‌اند و امروز ما از آنها استفاده و بهره‌برداری می‌کنیم و در واقع برای حفظ منابع طبیعی باید فرهنگ‌سازی کنیم.

خسروی بیان کرد: آیندگان قطعا به نحوه حفاظت و حراست ما در رابطه با منابع طبیعی می‌نگرند و در این ارتباط قضاوت خواهند کرد و این امر بر لزوم توجه به حفاظت از منابع طبیعی تاکید دارد.

فرماندار دشتستان با اشاره بر اهمیت درختکاری تاکید کرد: درختکاری علاوه بر داشتن پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی ما با اعتقادات مذهبی مردم نیز پیوند دارد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول