اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر خبر داد

راه‌اندازی 4 رشته تخصصی ارشد و دکترای علوم دریایی در خرمشهر

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر از راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه در صورت موافقت وزارت علوم خبر داد.

راه‌اندازی 4 رشته تخصصی ارشد و دکترای علوم دریایی در خرمشهر

بابک دوست‌شناس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: تقاضای راه‌اندازی رشته‌های هیدروژئومورفولوژی، مهندسی رودخانه، میکروبیولوژی و گیاهان آبزی در مقطع کارشناسی ارشد را به وزارت علوم ارائه کرده‌ایم.

وی ادامه‌داد: همچنین برای راه‌اندازی رشته‌های زیست‌فناوری، آلودگی دریا و زیست دریا گرایش بوم‌شناسی دریا در مقطع دکتری نیز درخواست‌هایی ارایه شده است.

معاون آ‌موزشی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر تصریح کرد: در حال حاضر رشته‌های شیلات گرایش پرورش و تکثیر آبزیان، زیست‌شناسی دریا گرایش جانوران دریا و فیزیک دریا در این دانشگاه دایر هستند و تدریس می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی رشته‌های دریایی برای منطقه و کشور مورد نیاز و ضروری است، گفت: در گذشته علاقه‌مندان برای آموزش این رشته‌ها باید به خارج کشور رفته و در آن‌جا تحصیل می‌کردند، در حال حاضر همراه با رویکرد کلی کشور مبنی بر توسعه آموزش‌عالی و خودکفایی، رشته‌هایی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر راه‌اندازی شده‌اند و این دانشگاه یک دانشگاه تخصصی است.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول