اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر:

روان‌آب‌هایی که از استان بوشهر به دریا می‌ریزد 4 میلیارد مترمکعب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر گفت: روان آب‌هایی که از استان بوشهر خارج و به دریا می‌ریزد 4 میلیارد متر مکعب است.

روان‌آب‌هایی که از استان بوشهر به دریا می‌ریزد 4 میلیارد مترمکعب است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان هوشنگ شریفی صبح امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از حوزه تغذیه مصنوعی نینیزک از توابع شهرستان دشتستان اظهار داشت: دشتستان قطب بزرگ کشاورزی در استان است و در سال‌های اخیر نیز شاهد رشد قابل‌ توجهی در این عرصه هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر با اشاره بر اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری از اهمیت بالایی برخوردار است و هدف از اجرای این طرح‌ها پیشگیری و مهار سیل و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی است.

شریفی ادامه داد: اجرای طرح‌ها و عملیات آبخیزداری یکی از راهکارها در راستای بهبود وضعیت کشاورزی است و باید از تمام توان و ظرفیت خود برای بهبود وضعیت آب کشاورزی بهره ببریم.

وی اضافه کرد: روان‌آب‌هایی که از استان بوشهر خارج و به دریا می‌ریزد 4 میلیارد مترمکعب است که مهار آنها با طرح‌های آبخیزداری کمک شایانی به منطقه است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر بیان داشت: حوزه تغذیه مصنوعی نینیزک با چهار مرحله آبگیری بالغ بر یک‌هزار و 600 مترمکعب را ذخیره می‌کند.

شریفی عنوان کرد: مساحت اراضی کشاورزی حوزه نینیزک 7 هزار و 718 هکتار از اراضی کشاورزی مرتعی، زراعی، باغی و ... است.

وی در همین راستا افزود: 3 هزار و 275 هکتار اراضی زراعی، چهار هزار و 115 هکتار اراضی مرتعی، 19 هکتار اراضی مسکونی، 142 هکتار مسیل رودخانه‌ها و 135 هکتار اراضی باغی در حوزه اجرایی این طرح قرار دارد.

این مسئول اذعان داشت: این پروژه شامل یک بند خاکی برای سرریز اضطراری، یک بند سنگی و ملاتی است و حجم کل عملیات خاکبرداری این عملیات 12 هزار و 700 مترمکعب است.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول