اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد

حضور 5 هزار نفر از فرهنگیان قم در برگزاری انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: بیش از 5 هزار نفر از فرهنگیان استان قم در زمینه برگزاری باشکوه انتخابات مجلس همکاری داشتند.

حضور 5 هزار نفر از فرهنگیان قم در برگزاری انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدحسین امین جعفری در همایش بزرگداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: ملت ایران در روز 12 اسفند پیروزی دیگری را به دست آوردند و این همه به برکت عنایت خداوند و توجهات خاص امام عصر(عج) بود.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در انتخابات مجلس افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، ملت ایران سیلی سختی به دشمنان زده و آخرین تیر ترکش آنها را خنثی کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم حضور باشکوه مردم را حرکتی عظیم دانست که زبان از بیان بزرگی آن قاصر است و گفت: در این انتخابات بسیاری از افراد سالخورده به خاطر عظمت نظام جمهوری اسلامی و پیروی از رهبر عظیم‌الشان خود در پای صندوق‌های رأی حاضر شدند به همین دلیل در این دوره شاهد افزایش میانگین حضور مردم در انتخابات مجلس نسبت به دوره‌های گذشته بودیم.

وی با تشکر از همه افرادی که در این انتخابات تلاش کردند ابراز کرد: بیش از 5 هزار نفر از فرهنگیان قم در محل اخذ آرا به فعالیت مشغول شدند ضمن اینکه حدود 500 رایانه و 400 چاپگر از سوی اداره کل آموزش و پرورش قم به این امر اختصاص یافت و استاندار قم نیز از این همه تلاش فرهنگیان قم قدردانی کرد.

امین جعفری اظهار امیدواری کرد که مجلس آینده، نهادی تاثیرگذار در پیشرفت ایران اسلامی باشد و ادامه داد: برخی از قوانین مجلس ایران دارای تاثیرات جهانی است و برای مسلمانان جهان اهمیت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به هفته درختکاری اشاره کرد و افزود: معلمان و مربیان باید در این خصوص نیز راهنمایی‌های لازم را به دانش آموزان داشته باشند.

وی اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید «نجات یک انسان از پرتگاه سقوط مانند این است که عالمی را نجات داده باشند» به همین دلیل تلاش معلمان و مربیان در تربیت صحیح دانش آموزان و هدایت آنها موجب خوشحالی وجود مقدس امام زمان(عج) خواهد شد.

امین جعفری با بیان اینکه هدایت اصلی در دستان خداوند قرار دارد تصریح کرد: معلمان باید زمینه این هدایت را ایجاد کنند و در این صورت مورد عنایت امام عصر(عج) قرار گرفته و متحول خواهند شد بنابراین مربیان و معلمان باید قدر و منزلت جایگاه خود را بدانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم تربیت صحیح دانش آموزان ابتدایی را مهم‌تر از سایر مقاطع تحصیلی دانست و گفت: آموزش و تربیت صحیح کودکان در آغازین روزهای تحصیل موجب راحتی تربیت آنها در سنین بالاتر خواهد شد.

وی با اشاره به تاثیر فراوان تربیت صحیح در آینده انسان ابراز کرد: آموزش و تربیت درست، آدمی را به جایگاهی می‌رساند که قادر به دیدن ماوراء طبیعت می‌شود اما ممکن است برخی نیز با تربیت ناصحیح به انحراف کشیده شوند و دیگران را نیز منحرف کنند.

امین جعفری ادامه داد: مقام معظم رهبری خواستار تحول بنیادین در آموزش و پرورش هستند زیرا شیوه‌های کنونی وارداتی بوده و برخی از دیدگاه‌های منسوخ شده کشورهای دیگر هنوز در کشور ما در حال اجراست به همین دلیل سند تحول آموزش و پرورش کشور بعد از پنج سال تدوین و آماده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به تلاش همه قوا و نظارت دفتر رهبری در روند تدوین این سند گفت: کار بسیار ارزشمندی صورت گرفته و 135 راهکار در این سند ارائه شده است اما آیین نامه‌های اجرایی آن نیز باید به تدریج آماده شوند.

وی به برخی از اهداف و راهکارهای موجود در این سند اشاره کرد افزود: بیانیه ارزش‌ها در این سند شامل آموزش قرآن کریم و سیره نبی مکرم اسلام(ص) و سایر ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) و امام زمان(عج) و نیز ولایت مداری در همه ساحت‌ها برای تحقق جامعه مهدوی است.

امین جعفری به نقش برجسته مربیان پرورشی در سند تحول آموزش و پرورش تصریح کرد: این امر در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از جمله ایمان، تقوا، تولی، تبری، عمل صالح، ظلم ستیزی، علم، حکمت، صداقت، ایثار و فداکاری بوده و وظیفه هدایت زمینه‌سازی بر عهده مربیان گذاشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تاکید بر سرمایه گذاری بیشتر در خصوص نماز توسط مدارس گفت: انس با خداوند و آشنایی دانش آموزان با ذات اقدس الهی تاثیر بسزایی در مسائل تربیتی آنها دارد ضمن اینکه توضیح احکام شرعی به کودکان نیز دارای اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ قرآن توسط 10 میلیون نفر از ایرانیان اظهار کرد: در نهضت حفظ و قرائت قرآن کریم، وزارت آموزش و پرورش متولی تربیت دو میلیون نفر شده و در استان قم نیز بیش از 40 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

امین جعفری در ادامه به برنامه‌های اجرا شده در زمینه گوناگون توسط اداره کل آموزش و پرورش استان قم اشاره کرد و افزود: آشنایی با اهل بیت(ع) و امامزادگان مدفون شده در قم از دیگر کارهایی است که در مورد دانش آموزان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ح10 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول