اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج تاکید کرد

ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج تاکید کرد: برای رفع نیاز مردم و دسترسی بهتر آنها به حمل و نقل عمومی، نیازمند حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.

ضرورت حضور بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل

مهرداد کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: ساختار جمعیتی و همچنین ترافیکی کرج به نحوی است که اگر مردم بخواهند با وسائل شخصی در سطح شهر تردد کنند، معضل ترافیکی عظیمی گریبانگیر کرج خواهد شد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل نیازمند توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه در حوزه اتوبوسرانی در مرکز استان البرز هستیم و این مهم تنها با حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی محقق می‌شود.

* کرج جوان‌ترین ناوگان حمل و نقل عمومی را دارد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کرج در پاسخ به این پرسش که آیا حضور بخش خصوصی نافی مسئولیت‌های نهادهای دولتی و شبه دولتی مانند اتوبوسرانی می‌شود؛ گفت: منظور از ضرورت حضور بخش خصوصی این نیست که ما وظایف و مسئولیت‌های خود را انجام ندهیم.

کیانی خاطرنشان کرد: هدف از طرح این بحث افزایش خدمت‌رسانی و همچنین ایجاد زمینه‌های درآمدی برای سرمایه‌گذاران شخصی است.

وی تاکید کرد: سازمان اتوبوسرانی کرج تاکنون حمایت‌های ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام داده و یکی از این اقدامات ارائه وظیفه حمل و نقل مسافران در مسیرهای پرتردد به بخش خصوصی است تا سرمایه‌گذاری آنها دارای توجیه اقتصادی باشد.

کیانی ادامه داد: بر اساس توافق‌های صورت گرفته، سازمان اتوبوسرانی خطوطی که مسافر زیادی ندارد را خود پوشش می‌دهد و خطوط پرتردد و دارای مسافر زیاد که توجیه اقتصادی دارد را به عهده بخش خصوصی گذاشته است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات ما نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کرج است به صورتی که در حال حاضر مرکز استان البرز دارای جوان‌ترین ناوگان اتوبوسرانی در سراسر کشور به شمار می‌آید.

کیانی با تاکید بر اینکه حضور بخش خصوصی در حمل و نقل عمومی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: امیدواریم با همکاری و تعامل دستگاه‌های مسئول و ایجاد شرایط مناسب، بخش خصوصی انگیزه و اشتیاق لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه را داشته باشد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول