اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ساماندهی شبکه حمل و نقل روستایی کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات اجرایی طرح جامع ساماندهی شبکه حمل و نقل روستایی محورهای این استان خبر داد.

ساماندهی شبکه حمل و نقل روستایی کهگیلویه و بویراحمد

ابراهیم جعفری صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: با توجه به اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، بخش حمل و نقل روستایی در حال ساماندهی است.

*در ناوگان حمل و نقل روستایی 34 مسیر در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ساماندهی وضعیت حمل و نقل روستایی نیازمند همکاری و هماهنگی مسئولان و دهیاران است، ابراز داشت: ساماندهی و نظارت بر بیمه مسافر‌بران از مهم‌ترین مزایای اجرای این طرح است.

جعفری تصریح کرد: این طرح به منظور ضابطه‌مند شدن مسافربرها و باربری‌های شخصی روستایی و تأمین منافع عمومی روستاییان و رانندگان، طی مصوبات و بر اساس بخشنامه‌های وزارت کشور در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است.

وی پوشش بیمه‌ای، تأمین سوخت، نوسازی ناوگان فرسوده، شناسایی ناوگان حمل و نقل روستایی و نظارت بر نرخ کرایه‌ها را از جمله مزایای ساماندهی ناوگان روستایی دانست.

جعفری ابراز داشت: طبق مصوبه کمیسیون تخصصی کار‌گروه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت کشور طرح ساماندهی شبکه حمل و نقل روستایی کشور در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو هزار مسیر روستایی در کشور برای ساماندهی شبکه حمل و نقل در نظر گرفته شده است، افزود: برای کهگیلویه و بویراحمد 34 مسیر روستایی انتخاب شده است که با تمهیدات اندیشیده شده این مسیرها ساماندهی و فعال‌سازی می‌شوند.

جعفری با تشریح نحوه تعیین این مسیرهای روستایی بیان داشت: برای همه بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد بر حسب نیاز و ضرورت حداقل یک مسیر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: اولویت انتخاب مسیرهای روستایی با مسیرهایی است که دفاتر نمایندگی شرکت حمل و نقل در آن فعال باشد.

* ساماندهی حمل و نقل روستایی در کهگیلویه و بویراحمد 538 روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: روستاهایی که در شعاع 10 تا 15 کیلومتری از مرکز شهرها قرار دارند در این طرح قرار داده نمی‌شوند.

جعفری یادآور شد: این 34 مسیر مشخص شده در کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد و طبق کار کارشناسی شده انتخاب شده است.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح ساماندهی شبکه حمل و نقل مسیرهای روستایی بیان داشت: ساماندهی محورهای تعیین شده، ساماندهی وضعیت سوخت ماشین‌آلات مسافربری و باربری و نیز ساماندهی و فعال‌سازی سرویس حمل و نقل مسافر و بار در مسیرهای روستایی از جمله اهداف این طرح است.

جعفری با اشاره به ساماندهی وضعیت بیمه‌ای ماشین‌آلات و رانندگان به عنوان دیگر اهداف اجرای این طرح ابراز داشت: بر اساس نظرسنجی‌های کارشناسی شده در کهگیلویه 10 مسیر، بویراحمد شش مسیر، بهمئی پنج مسیر، باشت و چرام هر کدام چهار مسیر در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای دنا سه مسیر و در گچساران نیز دو مسیر برای ساماندهی شبکه حمل و نقل روستایی در نظر گرفته شده است.

جعفری با بیان اینکه این مسیرها افزون بر 538 روستا در کهگیلویه و بویراحمد را زیر پوشش قرار می‌دهد، ادامه داد: برای ساماندهی این مسیرها 27 نمایندگی حمل و نقل باید ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی شبکه حمل و نقل روستایی 34 مسیر روستایی کهگیلویه و بویراحمد 24 هزار و 956 خانوار با جمعیت روستایی 125 هزار و 340 نفر را زیر پوشش قرار می‌دهد.

جعفری یادآور شد: در این مسیرها بیشترین روستاها با بالاترین جمعیت قرار دارند که فاصله زیادی تا مرکز بخش شهرستان خود دارند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول