اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

دشمنان از شبهات جوانان سوءاستفاده می‎کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دشمنان از نیازها، مشکلات و شبهاتی که برای نسل جوان به وجود می‎آید به شیوه خود پاسخ می‎دهند و از این شبهات سوءاستفاده می‎کنند.

دشمنان از شبهات جوانان سوءاستفاده می‎کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی ظهر امروز در همایش تقدیر از مربیان امور تربیتی در استان بوشهر اظهار داشت: همه مربیان در هر رشته‎ای در مقابل تربیت نسل جوان جامعه مسئولند و با برنامه‎های قوی و به روز باید در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن قرار گیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: دشمن برای خارج کردن ایمان از قلب فرزندان ما برنامه‎ریزی می‎کند، ما نیز مسئولیت داریم که هوشیارانه در میدان حاضر شویم و نگذاریم نسل آینده ما دچار این شبهات و از خود بی‌خودی‎ها شوند.

وی ماهواره، اینترنت، شبکه‎های رادیویی و پویانمایی را از ابزارهای مهم دشمن برای انحراف نسل جوان ایرانی ذکر کرد و گفت: ابزار و سلاح ما نیز باید در حد ابزار دشمن باشد تا بتوانیم آنان را به زانو درآوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مقابل هجمات مختلف فرهنگی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی باید باورهای دینی دانش‎آموزان تقویت شود.

رضایی افزود: با توجه به اینکه امروز در عصر ارتباطات قرار داریم برای خنثی کردن این هجمه دشمن باید از همین ابزار استفاده کنیم.

وی یادآور شد: دشمن امروز از پویانمایی که تاثیری فراتر از سایر رسانه‎ها دارد برای به انحراف کشیدن پایه‎های اعتقادی نسل آینده ایران سرمایه‎گذاری کرده و عدم شناسایی ابزارهای مناسب برای برخورد با این هجمه از سوی مربیان، نسل آینده را تهدید خواهد کرد.

امام جمعه موقت بوشهر نیز با اشاره به این سخن رهبری که پیشرفت اخلاقی جامعه متناسب با پیشرفت علمی ما نیست گفت: این نکته برای ما متولیان امور تربیت بسیار سنگین است اگر امروز ظواهر مد غربی در بازار، ساحل، دانشگاه و حتی مدارسمان دیده می‎شود این گواه صدق مدعای رهبری است.

حجت‌الاسلام محمد جواد اسماعیلی نیا افزود: پس از گذشت 33 سال از عمر انقلاب و تاسیس امور تربیتی اکنون نباید بنشینیم و دغدغه تبعیت از مد غربی توسط جوانان خود را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی و تربیتی نباید منفعلانه عمل کرد اظهار داشت: امروز اسلام را به عنوان ابزاری قوی و ارزشمند آنچنان باید گسترش داده باشیم که شرق و غرب را درنوردیده باشد.

اسماعیلی نیا با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نباید اسیر گزارش‎دهی و کارهای ظاهری شود گفت: در آموزش و پرورش باید به اصل و اساس تربیت و پرورش دانش‎آموزان پرداخت و ما راهی جز این نداریم که اصلاح نسل جوان را از آموزش و پرورش شروع کنیم و اصل هم در این حوزه باید پرورش باشد.

وی یادآور شد: بهترین نوع تربیت این است که اول از خودمان شروع کنیم و بعد از آن شاگردان را به این راه برسانیم.

اسماعیلی نیا افزود: مربی پرورشی باید به علم لازم در زمینه اعتقادات و بنیه‎های دینی و همچنین اخلاق و تربیت مجهز باشد و خود نیز اهل عمل باشد.

وی بر ضرورت تشکیل دوره‎های علم افزایی و پاسخ به شبهات، درس اخلاق برای مربیان امور تربیتی و تقویت ارتباط آموزش و پرورش با حوزه‎های علمیه که کانون نور، تربیت و اصلاح هستند و انوار هدایت از آنجا ساطع می‎شود تاکید کرد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول