اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس‌جمهور:

موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورهای بنزینی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: توجه به نوسازی موتورسیکلت‌ها و جایگزینی آن با موتورسیکلت‌های برقی از مصوبات جدید است که در آینده نزدیک برای اجرا در کلانشهرها ابلاغ خواهد شد.

موتورسیکلت‌های برقی جایگزین موتورهای بنزینی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجواد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه کارگروه محیط زیست استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: آلودگی هوا در دو سطح منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای ممکن است اتفاق بیافتد که در صورت عدم تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های قبلی می‌تواند منجر به تلفات جانی هم بشود.

آلودگی هوای تبریز نگران کننده نیست

وی با اشاره به برنامه‌های دولت برای مدیریت و کاهش آلایندگی هشت کلانشهر کشور اضافه کرد:  آلودگی هوای تبریز نگران کننده نیست و پارامترهای مخربی همچون اوزن،SO2،H2S یا CO در شرایط استاندارد و سالمی در هوای تبریز وجود دارند و برابر گزارش‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی روند نزولی دارند که این آمار با توجه به افزایش صنعتی شدن شهر و تعداد خودروها نشانه مدیریت مناسب موضوع است.

وی عمده آلودگی هوای تبریز را ذرات معلق ناشی از منشا فرامنطقه‌ای دانست و گفت:  با حرکت به موقع مسئولان استان و اهتمام دست‌اندرکاران، ‌تبریز شرایط بحرانی را تجربه نخواهد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست توجه به نوسازی ناوگان خودرویی، گاز سوز شدن کامل خودروهای عمومی، تامین گاز مصرفی نیروگاه‌ها و توسعه کمی و کیفی مراکز معاینه فنی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توجه به نوسازی موتورسیکلت‌ها و جایگزینی آن با موتورسیکلت‌های برقی از مصوبات جدید است که در آینده نزدیک برای اجرا در کلانشهر ها ابلاغ خواهد شد.

تبریز از شهرهای آلوده خارج می‌شود

وی از استاندار خواست در موافقت نامه‌ها و مصوبات پروژه‌های بزرگ، تامین اعتبار و اختصاص فضا برای ایجاد فضای سبز را ضروری و اجباری کرده و تمام سازمان‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و حتی پروژه‌های راه سازی و ریل‌گذاری را مجاب به ایجاد فضای سبز در کنار طرح مصوب کنند.

وی، شفاف‌سازی این اطلاع‌رسانی عوامل آلودگی هوا را عامل مهمی در جلب مشارکت مردم برای رعایت حقوق عامه دانست و اظهار امیدواری کرد، با تصویب طرح تفضیلی آلودگی هوای تبریز بتوانیم  تا دو سال آینده تبریز را از لیست هشت شهر آلوده کشور خارج کنیم. 

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول