اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل خبر داد

بازدید بهداشتی از 90 هزار مرکز تولید فر‌آورده‌های دامی در اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: در سال جاری 90 هزار مرکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان اردبیل بازدید بهداشتی شده است.

بازدید بهداشتی از 90 هزار مرکز تولید فر‌آورده‌های دامی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان اردبیل صادق صالحی در نشستی با رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: در سال جاری 90 هزار مورد از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان بازدید بهداشتی شده و در این زمینه 79 پرونده تخلف بهداشتی برای صدور رأی نهایی به مراجع قضایی استان معرفی شده‌اند.

وی در این نشست از اقدام رئیس کل دادگستری استان اردبیل در تعیین شعبه 104 دادگاه عمومی و جزایی به عنوان شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم بهداشتی دامپزشکی استان تقدیر کرد و یادآور شد: اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های بهداشتی دامپزشکی علاوه بر اخذ نتیجه مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بازدارندگی موثر، یکسان‌سازی احکام صادره، اشرافیت کامل قاضی صادرکننده رأی به موضوعات تخلفات بهداشتی دامپزشکی و جلوگیری از ارجاع این‌گونه پرونده‌ها به شعب متعدد دادگستری را به دنبال دارد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به رغم رشد جمعیت و افزایش مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان همکاری خوب دستگاه قضایی با دامپزشکی منجر به کاهش تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی شده و در حقیقت این دستگاه مکمل فعالیت‌های دامپزشکی در ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صالحی بیان داشت: علاوه بر این اجرای چند طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در ایام خاصی از طول سال آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی مداوم از طریق رسانه‌های جمعی و افزایش آگاهی جامعه، جایگزین کردن کشتارگاه‌های صنعتی به جای کشتارگاه‌های سنتی از طریق همکاری بین بخشی و کشتار دام به صورت کاملاً بهداشتی در این مراکز در کاهش تخلفات موثر بوده است.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول