اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی کنگره نانو داروها:

ایران در تولید نانو داروها پیشرفت‌های خوبی داشته است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی دومین کنگره نانو داروها گفت: در زمینه‌های مختلف نانو تکنولوژی کشور ما پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته که یکی از این آنها پیشرفت‌های قابل توجه در زمینه تولید نانو داروهاست.

ایران در تولید نانو داروها پیشرفت‌های خوبی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسین نجف‌‌زاده ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی نانو داروها در محل تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: با برگزاری این چنین کنگره‌هایی محققان جوان و دانشجویان، هدایت شده و هد‌‌ف‌مندتر می‌توانند اهداف و عناوین پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های خود را اجرا و انتخاب کنند.

وی افزود: کشور ما توانسته برای نخستین‌بار نانو داروی ضدسرطان را در خاورمیانه تولید کند، چندین نانو دارو در مراحل ارزیابی بالینی و یا در مراحل تحقیقاتی اولیه هستند که امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تولید انبوه و مصرف در داخل و حتی صادرات آن‌ها باشیم.

نجف‌‌زاده ادامه‌داد: برگزاری کنگره نانو داروها به حدی حائز اهمیت است که با این‌که سایت کنگره بین‌المللی نبود و به زبان فارسی است، اما بازدیدکنندگان بسیاری از کشورهای خارجی داشت.

وی اضافه کرد: تحقیقات به سرعت در حال انجام است و هزینه‌های زیادی در حوزه دانش نانو داروها پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: هدف اصلی این کنگره به لحاظ اهمیت نانو داروها این است که محققان از فرایندهای تحقیقاتی در حال انجام در داخل کشور و سایر کشورها، اطلاعاتی را کسب کنند. همچنین محققان در این کنگره آخرین نتایج تحقیقات خود را در این زمینه عرضه کنند.

دبیر علمی دومین کنگره نانو داروها گفت: از حدود 160 مقاله رسیده به دبیرخانه کنگره 130 مقاله پذیرفته شد که 40 مقاله به صورت سخنرانی و 90 مقاله به صورت پوستر در سه روز ارائه می‌شود.

نجف‌زاده ادامه‌داد: با توجه به اهمیت موضوع کنگره نانو داروها، بیش از 500 نفر در این کنگره شرکت کردند که 130 نفر برای ارائه مقاله و بیش از 180 نفر بدون مقاله در کنگره حضور پیدا می‌کنند.

دبیر علمی دومین کنگره نانو داروها گفت: همچنین 100 نفر برای بازآموزی از سازمان نظام پزشکی در زمینه داروسازی و نزدیک به 90 نفر هم برای بازآموزی از سازمان نظام دامپزشکی علاقه‌مند حضور در کنگره بودند.

نجف‌‌زاده بیان کرد: در این کنگره 9 سخنرانی جامع در سه پانل و دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود، همچنین برگزاری دو کارگاه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز و در دانشگاه شهید چمران اهواز از دیگر برنامه‌های دومین کنگره نانو داروها در اهواز است.

نجف‌زاده به بخش آموزش کنگره نانو داروها اشاره کرد و افزود: هرکدام از سخنرانی‌های جامع در این کنگره به منزله یک کلاس درس است، اساتید محبوب و محقق در ارتباط با فناوری نانو سخنرانی می‌کنند و این سخنرانی‌ها یک کارگاه آموزشی بسیار مفید برای دانشجویان و محققان جوان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول