اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی آمل خبر داد

دستگیری 80 قاچاقچی چوب سال‌جاری در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل گفت: در سال‌جاری 80 قاچاقچی چوب‌آلات در آمل دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شدند.

دستگیری 80 قاچاقچی چوب سال‌جاری در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، وحید خلیلی پیش از ظهر امروز در آیین روز درختکاری در بخش امامزاده عبدالله(ع) با اشاره به اینکه در عملکرد 11 ماهه این اداره 188 فقره شکایت کیفری علیه متجاوزان و قاچاقچیان در این شهرستان تنظیم شده، بیان داشت: از این شکایت‌ها برخی به سرانجام رسیده است و برخی نیز در دادگاه‌ها در حال پیگیری است.

خلیلی با تاکید بر اینکه در سال‌جاری 111 مترمکعب چوب‌آلات قاچاق از متخلفان کشف و ضبط شده، افزود: 475 استر هیزم و 7 هزار و 900 کیلوگرم زغال در سال‌جاری از قاچاقچیان کشف شده است.

وی با بیان اینکه تعداد 80 نفر در رابطه با این کشفیات دستگیر شدند، تصریح کرد: 51 دستگاه وسیله نقلیه نیز از متخلفان کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی آمل با اعلام اینکه براساس احکام صادره 9 مورد نسبت به رفع تصرفات اقدام شده، بیان داشت: با این احکام 7/4 هکتار از اراضی منابع طبیعی آزادسازی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه با اختیارات قضایی ماموران منابع طبیعی 15 مورد نیز رفع تصرف شده، گفت: با این اقدام 6/4 هکتار از ید متجاوزان خارج شده است.

خلیلی با تاکید بر اینکه در راستای احیای عرصه‌ها در خارج از محدوده جنگلداری فعالیت‌های زیادی در شهرستان صورت گرفته، یادآور شد: در خارج از محدوده 36 هکتار نهال‌کاری و 32 هکتار نیز پرورش صورت گرفته است.

وی با اشاره به بذرکاری مراتع در سال‌جاری بیان کرد: 43 هکتار از مراتع شهرستان بذرکاری شده و در 43 هکتار از اراضی شهرستان عملیات کشت علوفه انجام شده است.

خلیلی با اعلام اینکه 30 معدن واریزه کوهی در شهرستان آمل فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در سال‌جاری 12 مورد تخلف از این معدن‌کاران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه با وسعت زیاد عرصه‌های منابع طبیعی کمبود نیرو احساس می‌شود، اذعان داشت: با این شرایط از آحاد مردم برای حفاظت از عرصه‌های ملی دعوت می‌کنیم.

انتهای‌پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول