اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته منابع طبیعی

40 هزار اصله نهال در نهبندان توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از توزیع 40 هزار اصله نهال در این شهرستان به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد.

40 هزار اصله نهال در نهبندان توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، ابراهیم علیپور پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار نهبندان اظهار داشت: با توجه به حاکم شدن خشک‌سالی‌های چندین ساله در این منطقه، در این شهرستان بحث مرتع، آبخیزداری جنگل‌کاری و تثبیت شن از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است تا طبیعت نهبندان با تلاش‌های جاری این نهاد و همکاری سایر دستگاه‌ها و مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری در واحد کمیسیون ماده واحده این نهاد 620 پرونده تشکیل شده است، تصریح کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها با اولویت زمان‌بندی شده انجام می‌شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان با اشاره به فعالیت‌های واحد مرتع این نهاد افزود: در این واحد امسال در 152 هکتار از مراتع ذخیره نزولات آسمانی را داشتیم، هم‌چنین 20 هزار اصله نهال گلدانی نیز در شهرستان طی سال جاری تولید شده است.

علیپور از بوته‌کاری در 65 هکتار از مراتع این شهرستان طی سال جاری خبر داد و گفت: در 162 هکتار از مراتع نهبندان کار مدیریت هرز آب انجام شده است.

وی با شاره به اینکه امسال چرای دام در 450 هزار هکتار از مراتع این شهرستان ساماندهی شده است، ادامه داد: احداث 74 مترمکعب آبشخور دام، نصب سه تلمبه بادی و حفاظت و قرق 467 هکتار مرتع طی سال جاری در مراتع نهبندان صورت گرفته است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از ممیزی 25 هزار هکتار مرتع در این شهرستان طی سال جاری خبر داد و افزود: در 30 هزار هکتار مرتع نهبندان کار نظارت بر اجرای طرح‌های مرتعداری انجام شده است.

علیپور یادآور شد: امسال بحث‌های آموزش و ترویج به منظور 2 هزار و 110 نفر و واگذاری طرح مرتع‌داری در 21 هزار هکتار این شهرستان انجام شد.

وی، مجهزترین یگان حفاظتی خراسان‌جنوبی را منحصر به این شهرستان دانست و اظهار داشت: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان از مجهزترین یگان‌های خودرویی شهرستان به شمار می‌آید.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری نهبندان با بیان اینکه امسال مبلغ یک ‌میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار به این نهاد اختصاص یافته است، تصریح کرد: مبلغ 30 میلیون تومان در سال جاری صرف خرید تجهیزات اداری شده است.

علیپور از جمع‌آوری بیش از یک‌ میلیون مترمکعب نزولات آسمانی در سازه‌های آبخیزداری نهبندان طی سه بارندگی اخیر در شهرستان خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های آبخیزداری متعدد و مختلف می‌توان به تقویت آب سفره‌های زیرزمین و منابع آبی شهرستان کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار اصله نهال در این شهرستان به مناسبت روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بین شهروندان به منظور توسعه فضای سبز توزیع می‌شود، اظهار داشت: پنج دستگاه تنور گازی و سیلندر گاز نیز به مناسبت این هفته بین عشایر توزیع می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول