اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی قزوین اعلام کرد

جنگل‌کاری 440 هکتار زمین در بویین‌زهرا

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قزوین از جنگل‌کاری 440 هکتار زمین در بویین‌زهرا خبر داد.

جنگل‌کاری 440 هکتار زمین در بویین‌زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمود گروسی عصر امروز در دیدار مسئولان اداره جهاد کشاورزی شهرستان بویین‌زهرا اظهار کرد: دین مبین اسلام به مسئله حفظ خاک و محیط پیرامونی کره زمین توجه ویژه‌ای دارد و در آموزه‌های دینی نیز نگاه جدی و مهمی به منابع طبیعی و نعمات خداوندی بر روی کره زمین شده است.

وی با بیان اینکه احادیث و روایات فراوانی از ائمه اطهار و معصومین در ‌ارتباط‌ با شناخت و تعمق در پدیده‌های خداوندی ‌روی زمین وجود دارد افزود: شخصی که‌ در سرزمین مکه ‌محرم می‌شود 24 عمل بر وی حرام می‌گردد که قطع درختان و آسیب رساندن به منابع طبیعی نیز از جمله مهم‌ترین موارد محرمات است و این اهمیت، نشان‌دهنده عمق نگاه شرعیات و قوانین اسلامی به مقوله طبیعت و درختان است.

گروسی ضمن تشریح اهم وظایف و مسئولیت‌های جهاد کشاورزی در پاسداری و حراست از سرمایه‌های طبیعی و رشد و توسعه کشاورزی در سطح استان خاطر نشان کرد: امروزه با تجهیز و ساماندهی ادوات کشاورزی و بهره‌گیری از ایده‌های برتر در کشت و استفاده از ابزارهای نوین، کشاورزی رونق چشمگیری به خود گرفته و باعث شده تا جهاد کشاورزی نیز بتواند به متقاضیان بیشتری خدمت‌رسانی مطلوب ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اظهار تأسف از تخریب جنگل‌ها و مراتع درسطح استان و همچنین بی‌توجهی بسیاری از مسئولین به مسئله گسترش شهرها و قطع بی‌مورد درختان اعلام کرد: باغستان شهر قزوین تا چند سال پیش به عنوان یکی از منابع طبیعی و مهم به شمار می‌رفت ولی به علت کم توجهی و سهل‌انگاری مسئولان، ساخت و سازهای گسترده و بدون محدوده شهری و همچنین آتش زدن و قطع بدون مجوز بسیاری از درختان، امروز تخریب شده و نمای زیبا و پر طراوتش را نیز به طور کامل از دست داده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به امر درختکاری و آموزش‌های صحیح و مطلوب در این زمینه تصریح کرد: همه متولیان و نهادهایی که به نوعی با امور جاری شهری و رسیدگی به مشکلات در سطح شهرها مرتبط هستند باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح اقدام به کشت نهال و زینت‌آرایی میادین و خیابان‌های درون و اطراف شهرها بکنند زیرا منابع طبیعی و استفاده از آن منحصر به شخص یا اشخاص خاصی نیست و همه مردم و مسئولان در این ‌ارتباط‌ شریک هستند.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان قزوین در پایان سخنانش با ارزیابی مطلوب از وضعیت منابع طبیعی و سطح کشت و کار در سطح شهرستان بویین‌زهرا اظهار امیدواری کرد: 440 هکتار زمین در بویین‌زهرا جنگل کاری شده که نشان‌دهنده رشد آماری و افزایش توجه به منابع طبیعی است.

گفتنی است، 15 تا 21 اسفند ماه هر سال به عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول