اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند تاکید کرد

لزوم تصحیح نگاه مسئولان به دماوند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند بر لزوم تصحیح نگاه مسئولان به شهرستان دماوند و ارتقای جایگاه این شهرستان تاکید کرد.

لزوم تصحیح نگاه مسئولان به دماوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، با وجود آنکه سفر ریاست جمهوری به دلیل آنچه برودت دما در شهرستان دماوند خوانده شد، به زمان دیگری موکول شده است؛ اما به نظر می‏رسد در آینده نزدیک شمال‏شرق تهران میزبان احمدی‎نژاد و دولتی‏ها در قالب سفرهای استانی است.

چندی پیش اخباری مبنی بر انجام سفر دور چهارم ریاست جمهوری به شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه از سوی مسئولان استان تهران و کشور مطرح شد؛ هر چند در روزهای اخیر این سفر به زمان دیگری موکول شد؛ اما به هر ترتیب نکته مسلم انجام این مهم در آینده‏ای نه چندان دور است.

با توجه به این تفاسیر، شاید پر بیراه نباشد که از طریق رسانه‏های جمعی و نشریات استانی عمده مطالبات مردم به گوش رئیس‏جمهور و همچنین مجموعه تحت مدیریت وی برسد.

برای تسهیل این امر و از آنجایی که ائمه جمعه در نواحی مختلف شمال‏شرق استان تهران همواره ایفاگر نقشی محوری در امور مختلف بوده و هستند، خبرنگار فارس نزد یکی از پدران معنوی حوزه‏های چهارگانه این نواحی رسید تا خواسته‏های مردم را از زبان نماینده ولی‏فقیه و حلقه‏ واصل مردم و مسئولان به گوش مسئولان برساند؛ چرا که مردمان دماوند و فیروزکوه ائمه جمعه را دلسوز، غمخوار منطقه خود می‏دانند.

* استان تهران بیش از این به شهرستان‏های خود بها دهد

امام جمعه دماوند در همین زمینه در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: دماوند از شهرستان‏های استان تهران است و این استان باید بیش از این به شهرستان‏های خود بها دهد.

حجت‏الاسلام محمد علاءالدینی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در این میان، لزوم تصحیح نگاه مسئولان به شهرستان دماوند با در نظر گرفتن شاخصه‏هایی فراتر از جمعیت ساکن است.

علاءالدینی با بیان اینکه شهرستانی مانند دماوند متحمل بار مشکلات ملی است، عنوان کرد: در حال حاضر قشر قابل توجهی از اهالی پایتخت، فصول گرم سال را در شهرستان دماوند سپری می‏کنند.

وی بیان داشت: از این رو، اگر صرفا بحث خدمات‏رسانی به خود اهالی شهرستان مطرح بود، مشکل خاصی وجود نداشت؛ اما عمده بار معضلات این دیار مربوط به اهالی دیگر نقاط کشور است که از امکانات دماوند استفاده می‏کنند.

امام جمعه دماوند با اشاره به ناهمخوانی زیرساخت‏های رفاهی دماوند با جمعیت کنونی این شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر زیرساخت‏های رفاهی و اولیه شهرستان دماوند با جمعیت 120 هزار نفری آن هیچ سنخیتی ندارد.

علا‏ءالدینی بیان کرد: این امور زیربنایی ضعیف باید بار جمعیت تابستان‏های شهرستان دماوند را نیز باید تحمل کند و این رویه باید اصلاح شود.

* مشکلات دماوند در انتظار نگاه تیزبین رئیس‏جمهور

امام جمعه دماوند در بخش دیگری گفت: مردم دماوند به دلیل فقدان سامانه‏های پخش دیجیتال از مشاهده با کیفیت برنامه‏های صدا و سیما محروم هستند و نباید جایگاه والای شهرستانی مانند دماوند در شبکه استانی تا این حد کم‏رنگ باشد.

علا‏ءالدینی افزود: درد در شهرستان دماوند بسیار زیاد و فقر این دیار زیر سرسبزی آن پنهان مانده است؛ اما باید نکات مثبت و منفی را در کنار یکدیگر بیان کرد.

وی اضافه کرد: به هر روی مردم و مسئولان دماوند امیدوار هستند که سفر آتی رئیس جمهور با نگاه تیزبین احمدی‏نژاد همراه خواهد شد تا شاهد رفع معضلات اساسی دماوند باشیم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول