اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار فارس:

نامزدها با فرهنگ بالای سیاسی وارد انتخابات شدند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: در نهمین دوره انتخابات مجلس در استان فارس، نامزدها با فرهنگ بالای سیاسی و سالم وارد فضای انتخابات شدند.

نامزدها با فرهنگ بالای سیاسی وارد انتخابات شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز کمال فیروزآبادی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان فارس تمام قوانین انتخابات را رعایت کردند و هیچ‌گونه تخلف انتخاباتی نداشتیم.

وی افزود: در حوزه‌های انتخاباتی استان فارس، دو حوزه شیراز و آباده، خرم‌بید و بوانات به دور دوم کشیده شدند که بعد از مهلت قانونی یک‌ماهه انتخابات برای دو کرسی مجلس برگزار می‌شود.

این مقام سیاسی اضافه کرد: در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فارس درصد مشارکت در استان 70 درصد، در شهرستان شیراز 50 درصد و در مجموع شهرستان‌ها شاهد مشارکت 80 درصدی مردم بودیم که درصدهای مشارکت مردم بر اساس واجدان شرایط رأی دادن محاسبه می‌شود.

فیروزآبادی بیان کرد: ستاد انتخابات در استان فارس یک جایگاه برنامه‌ریزی است و نقش اصلی را در این مورد فرمانداران بر عهده دارند و ارائه آمار از سوی ستاد انتخابات یک کار جانبی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس بیان داشت: ستاد انتخابات اطلاعات کافی از تعداد آرای تمام نامزدهای نهمین دوره انتخابات در استان فارس را دارد اما به دلیل مسائل حقوقی مجاز به بازگو کردن و اطلاع‌رسانی آنها نیست و فاش کردن تعداد رأی نامزدها بدون اجازه و رضایت آنان از جمله این اطلاعات است.

این مقام سیاسی با بیان اینکه کل آرای مأخوذه 511 هزار و 422 رأی است، تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی که به نتایج انتخابات اعتراض دارند باید دو روز بعد از اعلام نتایج اعتراض خود را به هیئت نظارت و یک هفته بعد اعتراض خود را به شورای نگهبان تسلیم کنند.

وی خاطر نشان کرد: بعد از برگزاری انتخابات تمام رایانه‌ای در شهرستان فسا، این نوع انتخابات آسیب‌شناسی می‌شود که در صورت مثبت بودن و موافقت در انتخابات دیگر نیز از آن استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/آ20/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول