اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان البرز:

رشد 18 درصدی مشارکت مردم کرج در انتخابات

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان البرز اعلام کرد: میزان مشارکت مردم حوزه انتخابیه کرج در مجلس نهم نسبت به مجلس هشتم 18 درصد رشد داشته است.

رشد 18 درصدی مشارکت مردم کرج در انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ناصر رجبی عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان البرز اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و 353 هزار نفر واجد شرایط حق رای در این استان، 51 درصد به پای صندوق‌های رای آمدند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارهای اخذ شده واجدین شرایط حق رای در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و آسارا 540 هزار و 885 نفر در انتخابات شرکت کرده و به این میزان تعرفه رای مصرف شده است.

* با وجود شرکت در انتخابات، 31 نفر در کرج برگه رای خود را تحویل ندادند

این مسئول افزود: در روز انتخابات 540 هزار و 825  رای به صندوق‌ها ریخته شد و 31 برگه رای نیز از سوی رای دهندگان در صندوق انداخته نشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه با توجه به اینکه شناسنامه رای دهندگان پس از انداختن برگه رای در صندوق به آنها تحویل داده می‌شود، پس چگونه افرادی رای خود را تحویل نداده‌اند؟ گفت: اگر کسی پس از ثبت مراحل در شناسنامه و اخذ تعرفه نخواهد رای خود را در صندوق بیاندازد، کسی مانع وی نخواهد شد.

رجبی افزود: بنابراین طبیعی است که عده‌ای نخواهند تعرفه خود را در صندوق بیاندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان البرز تصریح کرد: 55 هزار و 739 رای باطله ماخوذه و 31 برگه تعرفه غیر ماخوذه باطله، پس از پایان انتخابات و شمارش نهایی آرا در حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و آسارا مشاهده شد.

وی افزود: بنابراین آرای صحیح و قابل شمارش در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه به طور دقیق 485 هزار و 55 رای است.

* مشارکت 77 درصدی مردم در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ

رجبی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار نهایی انتخابات حوزه انتخابیه ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان اشاره کرد و گفت: در این حوزه 147 هزار و 549 برگه رای مصرف شد که از این تعداد 146 هزار و 464 رای صحیح و قابل شمارش بود.

وی اعلام کرد: بنابراین در حوزه انتخابیه کرج حدود 47 درصد مشارکت داشتیم و در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ نیز 77 درصد مردم روز جمعه به پای صندوق‌های رای آمدند.

رجبی در پایان اعلام کرد: در مجموع 51 درصد مردم استان البرز در انتخابات مجلس نهم شرکت کرده که میزان مشارکت مردم در حوزه انتخابیه کرج نسبت به انتخابات مجلس هشتم 18 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول