اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تجارت مازندران خبر داد:

ذخیره 1200 تن مرغ گوشتی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مقدار ذخیره گوشت مرغی در مازندران را حدود یک‌هزار و 200 تن اعلام کرد و گفت: 300 تن مرغ در نمایشگاه بهاره عرضه می‌شود.

ذخیره 1200 تن مرغ گوشتی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مرتضی هاشم‌پور در مراسم افتتاح نمایشگاه بهاره عرضه مستقیم کالا در جاده ساری - نکا اظهار داشت: به خاطر هجوم مردم در ماه‌های پایانی سال برای خرید کالاهای اساسی شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها هستیم و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا به نوعی کنترل قیمت در بازار است.

وی فضای فعلی بازار کشور را به خاطر اجرای طرح هدفمندی کالاها متفاوت‌تر از سال‌های گذشته اعلام و تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت کالاها به خاطر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال شکل‌گیری است این در حالی است که در شش ماهه اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها هرگونه افزایش قیمت با واکنش مسئولان بازرگانی سابق مواجه می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران یادآور شد: افزایش قیمت کالاها از خردادماه و با رشد 10 درصدی قیمت‌ها مواجه شد که روند افزایش قیمت کالاها در بین فرآورده‌های لبنی طی سه مرحله اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در مجموع پس از اجرایی شدن قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در بین فرآورده‌های لبنی با 27 درصد افزایش قیمت مواجه بودیم، گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت مواد در پایان سال افزایش تقاضا است.

هاشم‌پور یکی دیگر از دلایل افزایش 10 درصدی کالا در کشور را تغییر نوسانات ارز در کشور اعلام کرد و گفت: به خاطر تغییر نوسانات ارز واردکنندگان کالا نیز در امر واردات کالا مشارکت نکردند و عدم ورود کالا به کشور نیز بر افزایش قیمت کالاها دامن زد.

وی برپایی نمایشگاه کالا را نوعی پاسخگویی به نیازهای منطقی مردم اعلام دانست و اظهار امیدواری کرد که غرفه‌داران کالاهای مرغوب را در این نمایشگاه عرضه کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران یکی از اقدامات اساسی برای ساماندهی بازار میوه شب عید کشور را ذخیره‌‌سازی 50 هزار تن مرکبات از ابتدای سال تاکنون عنوان کرد و گفت: حدود 27 هزار تن مرکبات راهی بازار شد و بقیه به تدریج در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حدود 2 هزار تن مرکبات برای هم‌استانی‌های مازندرانی برای مصرف پایان سال در نظر گرفته شد، گفت: این مقدار کالا نیز به تدریج از طریق مبادی تعیین شده سازمان بازرگانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

هاشم‌پور مقدار ذخیره مرغ گوشتی در مازندران را حدود یک‌هزار و 200 تن اعلام کرد و یادآور شد: 300 تن مرغ در نمایشگاه بهاره با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به افزایش قیمت گوشت در بازار خاطرنشان کرد: افزایش قیمت گوشت در بازار به خاطر رشد قیمتی نهاده دامی اتفاق افتاد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول