اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

طرح‌های کلان اصفهان با اتمام دولت دهم تکمیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: در آخرین جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشتیم مقرر شد لیستی از طرح‌های کلان اصفهان تهیه ‌و تماما ‌‌تا پایان دوران دولت دهم به اتمام برسد.

طرح‌های کلان اصفهان با اتمام دولت دهم تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در چهارمین همایش خشکسالی، حفاظت از منابع طبیعی و مصرف بهینه آب و وضعیت پایدار اظهار داشت: در سال جاری 150 میلیارد تومان اعتبار برای 450 طرح مختلف آبرسانی در استان اصفهان هزینه شد و بیش از 50 میلیارد تومان اعتبار از سوی رئیس جمهوری به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

وی بیان داشت: تا پایان دولت دهم، باید طرح‌های کلان استان اصفهان به اتمام برسد که مهم‌ترین این طرح‌ها، تأمین و انتقال آب به ویژه از فلات مرکزی ایران و اجرای طرح بهشت آباد است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سال آینده تمام استان اصفهان زیرپوشش گاز طبیعی قرار می‌گیرد، ادامه داد: تا پایان سال جاری، تمام بخش‌های شهرستان کاشان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در قالب یک طرح، وضعیت اصفهان در سه سال 57، 84 و 90 مقایسه شد، افزود: تعداد تخت‌های ویژه بیمارستانی به ترتیب پنج تخت، 401 تخت و 870 در سال جاری بوده که با 117 درصد افزایش روبه‌رو بوده‌ایم.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه میزان رشته‌های دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال 84 ، 90 رشته بوده که در سال جاری به 164 رشته رسیده و با 82 درصد رشد در این بخش روبه‌رو بوده‌ایم.

وی تعداد مراکز تحقیقاتی پزشکی اصفهان در سال 57 را دو مرکز عنوان کرد که این رقم در سال 84 به هفت مرکز و در سال جاری به 43 مرکز رسیده است.

استاندار اصفهان تعداد مقالات ISI دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال پیروزی انقلاب اسلامی را دو مورد عنوان کرد که در سال 84، این مقالات به 40 عدد رسید و در سال جاری این رقم به 350 عنوان مقاله افزایش یافت که در این مدت، میزان رشد مقالات ISI چاپ شده، 775 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد فارغ‌التحصیلان تحصیلات تکمیلی رشته‌های پزشکی در سال 57، 5.1 درصد ثبت شده که در سال 84 این رقم به 10.4 درصد رسیده است، گفت: امسال این عدد به رقم 27.6 افزایش یافته که میزان فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی در مقاطع تحصیلات تکمیلی، رشدی معادل 165 درصد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام /ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول