اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در منطقه 3 دانشگاه آزاد:

جوانان امروزی با فرهیختگان کمتر ارتباط دارند

خبرگزاری فارس: مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: جوانان امروزی با فرهیختگان کمتر ارتباط دارند.

جوانان امروزی با فرهیختگان کمتر ارتباط دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان عصر امروز در همایش نکوداشت سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی اداره آموزش و پرورش بابل در مرکز تربیت معلم شهید رجایی بابل اظهار داشت: مربی فراهم‌کننده زمینه، شرایط و موقعیت برای رشد و شکوفایی استعدادها، قابلیت و ظرفیت‌های موجود با عنوان تربیت است.

وی با اشاره به وجود چهار عامل اساسی درونی در رشد و هدایت انسان تصریح کرد: اولین عامل درونی در هدایت انسان عقل است، عقل همان نیروی سنجش مصالح از مفاسد بوده و مقدس‌ترین و بالاترین ثروت و سرمایه‌ای که خدا در نهاد هر انسان قرار داده است، عقل است.

ابراهیمیان بیان کرد: در اهمیت این نعمت همین بس که خداوند در 164 آیه درباره اهمیت عقل بیان فرموده و آن را اولین پدیده در نظام آفرینش دانسته است.

وی با اشاره به اینکه بشر در تولید علم بسیار ضعیف عمل کرده است، تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین نکوهش‌هایی که خداوند در قرآن به انسان نسبت داده است آیه «اکثرهم لایعقلون» است که بر اساس آن فرموده انسان از عقل خود استفاده نکرده و تعداد افراد خردمند در جهان بسیار نادر است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در منطقه 3 دانشگاه آزاد اسلامی کشور اظهار داشت: دومین عامل هدایت درونی فطرت است، فطرت یعنی نیروی جاذبه و کشش انسان به سوی بی‌نهایت مطلق که همان خداجویی، خداآگاهی و خداپرستی است.

وی عامل اساسی دیگر را وجدان برشمرد و افزود: وجدان نیروی مقدسی است که خدا در نهاد ما قرار داد تا در تشخیص خوبی از بدی، دعوت به خوبی و نهی از بدی و ایجاد آرامش بعد از هر کار نیک، سرزنش و ناآرامی بعد از هر کار بد را در نهاد انسان نهادینه کند.

ابراهیمیان بیان کرد: عامل دیگر عاطفه است، عاطفه یعنی نیروی مقدس باطنی که ما را به سمت نیکی سوق داده تا هر آنچه برای خود می‌پسندیم برای دیگران نیز بپسندیم.

وی با اشاره به چهار عامل بیرونی هدایتگر انسان اذعان کرد: اولین عامل بیرونی قرآن است. کتابی که برنامه تکاملی انسان را که دربردارنده اعتقاد، اخلاق و احکام بوده را از عالم غیب فرو فرستاد و در اختیار بشر قرار داد تا خوشبختی انسان را در دنیا و آخرت تامین کند.

ابراهیمیان اذعان کرد: جوانان ما نیاز به مشاوران دلسوزی دارند که آنها را هدایت کنند و جوانان امروز ما از ارتباط با عالمان محروم هستند.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول