اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور خانواده صدا و سیما:

جوانان هشدارهای قبل از ازدواج را جدی بگیرند

خبرگزاری فارس: مشاور تربیتی و امور جوانان و خانواده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: جوانان هشدارهای قبل از ازدواج را جدی بگیرند تا پس از تشکیل زندگی مشترک دچار مشکل نشوند.

جوانان هشدارهای قبل از ازدواج را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی، ظهر امروز در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به اهمیت موضوع وفای به عهد در امر ازدواج در پاسخ به برخی از سئوالات دانشجویان اظهار داشت: اسلام منکر عشق نیست بلکه کسی عشق را انکار می‌کند که تاکنون قرآن نخوانده باشد زیرا عشق را خدا قرار داده و قرآن معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه آیات بسیاری نشانه قرار دادن مودت و دوستی بین زن و مرد هست، افزود: عشق‌های قبل از محرمیت آفت دارد زیرا موجب می‌شود تا طرفین بدی‌های یکدیگر را نبینند بنابراین عشق‌های پس از ازدواج پایدارتر هستند.

این مسئول، تصریح کرد: عشق قبل از ازدواج موجب می‌شود تا طرفین از یکدیگر شناخت کافی پیدا نکنند به طوری که بدی‌ها و معایب یکدیگر را نبینند و یا حتی بدی‌های یکدیگر را خوبی بدانند.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان به شناخت درستی از طرف مقابل بدون برقراری ارتباط دست یافت، اذعان داشت: طرفین باید برای انتخاب یکدیگر به سطح معنویت خانواده و میزان شرایط معنوی حاکم بر خانواده طرف مقابل دقت‌های لازم را به خرج دهند.

دهنوی، با اشاره به اینکه توجه به حفظ بنیان خانواده در اسلام مورد تاکید بسیار زیادی قرار گرفته است، افزود: گاهی اوقات پاسخ به سئوالات برخی از جوانان در چنین جلساتی می‌تواند مسیر زندگی آنها را تغییر داده و بهترین راه را پیش پای آنان بگذارد.

وی، درباره معیارهای ازدواج، بیان داشت: اختلاف سن، میزان تحصیلات و اقتدار مالی بیش از حد زن نسبت به مرد می‌تواند در آینده زندگی مشترک مشکل‌آفرینی کند.

این مسئول، تصریح کرد: بهترین اختلاف سنی بین زن و مرد باید بین 3 تا 7 سال از طرف مرد است یعنی مرد بزرگ‌تر باشد زیرا اگر زن بزرگ‌تر از مرد باشد حس مدیریت زن بر خانواده به اقتدار مرد ضربه می‌زند.

وی، با بیان اینکه زنان بزرگ‌تر از مردان در زندگی مشترک احساس مادرانه نسبت به همسران خود پیدا می‌کنند، افزود: این حس دقیقا آن چیزی است که مردها از آن بیزار هستند.

دهنوی، به اقتدار مالی زن نسبت به مرد اشاره کرد و گفت: مردها معمولا دوست دارند که همسرانشان در زندگی مشترک به آنان تکیه کنند، حال اگر زنی به لحاظ مالی به همسر خود وابستگی چندانی نداشته باشد، نمی‌تواند توجه همسرش را به خود جلب کند و این امر یکی از آفات زندگی مشترک محسوب می‌شود.

وی، بر توجه جوانان به اختلافات فرهنگی بین دو خانواده نیز تاکید کرد و افزود: گاهی در مواردی زن و مرد با هم وجوه مشترک بسیاری دارند که در این راستا باید به اختلافات فرهنگی خود نیز توجه داشته باشند تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری شود.

مشاور امور خانواده در صدا و سیما، به عشق‌های یک طرفه اشاره کرد و ابراز داشت: عشق یک طرفه از اقسام جنون است و اگر فردی نتواند این مسئله را در خود حل کند، تباه می‌شود از این رو به این نوع عشق در روان‌شناسی «دارالعشق» گفته می‌شود.

وی، متذکر شد: اگر مردی در خیال خود به زنی علاقه دارد هیچ ممنوعیتی برای ابراز آن وجود ندارد در حالی که عکس این قضیه به صلاح زنان نیست.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول