اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل:

نیازمند ایجاد 300 هکتار فضای سبز شهری در اردبیل هستیم

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: نیازمند ایجاد 300 هکتار فضای سبز طبیعی در شهر اردبیل برای رسیدن به استاندارد‌های جهانی هستیم.

نیازمند ایجاد 300 هکتار فضای سبز شهری در اردبیل هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در مراسم غرس چهار اصله نهال به یاد و نام چهار شهید هسته‌ای کشور همزمان با کلنگ‌زنی پارک بزرگ بهشت گمشده در مجتمع توریستی کوثر اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر سرانه فضای عمومی شهر اردبیل شش متر‌مربع است که طبق استاندارد این سرانه باید برای هر نفر 12 متر‌مربع باشد.

وی با اشاره به اینکه آمار‌گیری دقیق فضای سبز شهری را در سه ماه اول سال 91 ارائه می‌دهیم یادآور شد: اگر بخواهیم شش متر‌مربع به ازای هر نفر فضای سبز ایجاد کنیم نیازمند 300 هکتار فضای سبز شهری در اردبیل هستیم.

شهردار اردبیل با اشاره به اینکه برای رسیدن به این فاصله استاندارد و سرانه 12 متر‌مربعی نیازمند تملک زمین‌هایی هستیم، بیان داشت: این امر در حوزه اقتصاد محقق نمی‌شود و چاره‌ای نداریم جز اینکه فضای سبز عمودی را در شهرها ایجاد کنیم.

بدری خاطرنشان کرد: فضای سبز عمودی شهر در آپارتمان‌ها، بالکن منازل و پشت بام آپارتمان‌ها می‌تواند تعریف شود و ما می‌توانیم این نوع فضای سبز را طبق ضوابط و طراحی‌ها در آپارتمان‌ها پیاده کنیم.

این مسئول اثرات مثبت این طرح را یادآور شد و گفت: ما باید به نقطه استاندارد در زمینه تولید فضای سبز دست یابیم و این عمل جز با همکاری مردم و مسئولان شدنی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل با یادآوری اینکه در سال آینده برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه فضای سبز در نظر داریم تصریح کرد: ایجاد 30 هکتار فضای سبز شهری، احداث یک پارک بزرگ در هر منطقه، ساخت یک مجموعه بزرگ فضای سبز در شورابیل و توسعه و تکمیل پارک بهشت گمشده را در دستور کار داریم.

بدری همچنین از ایجاد فضای سبز در تپه‌های باستانی و تاریخی اردبیل با حمایت مدیران سازمان میراث فرهنگی خبر داد و افزود: تپه میر‌اشرف و تپه سربند ورودی از سمت مغان آماده ایجاد فضای سبز است.

وی کیفی‌سازی فضای سبز را نیز یادآور شد و ادامه داد: گونه‌های سازگار با اقلیم اردبیل را کاشت می‌کنیم تا در دراز مدت بتوانند ثبات را در اردبیل داشته باشند.

شهردار اردبیل همچنین با اشاره به اصلاح درختان حاشیه درختان یادآور شد: درختان کهن سال شهر نیاز به جایگزین دارند که باید با اقدامات شایسته این درختان را برداشته و با کاشت درختان جوان چهره اردبیل را متحول کنیم.

بدری همچنین کاشت 30 هزار اصله نهال در اردبیل را پیش‌بینی کرد و بیان داشت: در چهار ورودی شهر نیز گل‌های فصلی ویژه و زیبا در راستای کمک به بهسازی و زیبا‌سازی شهری کاشته می‌شود.

این مسئول احداث پارک آذربایجان، باغ وکیل، باغ مبتکران، پارک زرناس، پارک ولایت، پارک باغبان، پارک شهرک بعثت، بهسازی مسیری رودخانه بالیقلو، پارک شفا، پارک کودک، باغ بزرگ جیرال و کاشت نهال و درختان را در راستای افزایش فضای سبز در اردبیل اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: با ایجاد 20 هکتار فضای سبز در سطح شهر اردبیل در سال آینده سرانه فضای سبز شهری را به هفت متر‌مربع می‌رسانیم.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول