اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد

فضای سبز ارتفاعات مشهد را افزایش می‌دهیم

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: برای گسترش فضای سبز حاشیه شهر مشهد، ارتفاعات را که در ردیف منابع طبیعی خدادای است، سبز می‌کنیم.

فضای سبز ارتفاعات مشهد را افزایش می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدمحمد پژمان صبح امروز در مراسم کاشت نهال که در سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته درختکاری برگزار شد، اظهار داشت: به هر انسانی که مراجعه کنیم فضای سبز را دوست دارد زیرا انسان جزئی از عالم خلقت و طبیعت است و خداوند این حس را در فطرت و ذات انسانی او قرار داده است.

شهردار مشهد با بیان اینکه انسان از محیط طبیعی آرامش می‌گیرد، افزود: مردم همیشه فشارها و مشکلات را به دامن طبیعت سوق می‌دهند و در آنجا انرژی می‌گیرند، زیرا مشکلات جسمی و روحی در طبیعت کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: ما نیز به این مهم توجه خاص داریم و در این چند ساله تلاش کردیم تا از همه فضای موجود در شهر استفاده کنیم.

پژمان با اشاره به اینکه حتی در یک فضای کوچک هم اگر در اختیار قرار بگیرد درخت و گل و گیاه می‌کاریم، گفت: در این راستا سعی کردیم تا فرصتی را فراهم کنیم که فضای شهر مصفا باشد و این صفا و نشاط و شادابی به همشهری‌ها نیز منتقل شود و آنها هم این سرزندگی و شادابی را داشته باشند تا در زندگی موفق شوند.

وی اظهار داشت: حقیقتاً پیام یک گل پیام دوستی و محبت و پیام ارتباط است و انسان‌ها وقتی می‌خواهند یک ارتباط خوب و صمیمی برقرار کنند ارتباطشان را با یک شاخه گل آغاز می‌کنند.

شهردار مشهد افزود: ما نیز برای اینکه نشان بدهیم که مردم را دوست داریم و این دوستی را ترویج دهیم سعی کردیم این اتفاق میمون را نه در بالای شهر و پایین شهر بلکه در جای جای شهر نشان دهیم.

پژمان تصریح کرد: امروز با توجه به نوع خدماتی که داریم به مردم ارائه می دهیم از دید ما هیچ جایی از شهر تفاوتی ندارد و در زمینه خدمت‌رسانی همه موانع برطرف شده است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر اینکه به پارک‌های خطی، پارک‌هایی که در مقیاس معلق و مقیاس ناحیه و منطقه هست توجه داریم که در دسترس زندگی روزمره مردم باشد از احداث پارک‌های بزرگ هم غافل نشدیم.

شهردار مشهد اظهار داشت: شاید بزرگترین پارکی که در حافظه تاریخی شهر مشهد هست پارک ملت با حدود 70 هکتار است اما اکنون چند پارک نزدیک به 100 هکتاری در دست احداث است که بعضی از آنها در ‌بخش‌هایی آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به پارک 400 هکتاری در انتهای هاشمیه که بخشی از آمادگی‌های آن ایجاد شده و طراحی آن در حال انجام است، گفت: فراتر از این بحث نیز سعی خودمان را در زمینه گسترش فضای سبز ارتفاعات نیز انجام دادیم.

پژمان افزود: خداوند ارتفاعات و منابع طبیعی هم‌جوار شهر مشهد را برای ما خلق کرده تا از آن استفاده و برای آن نیز تلاش می‌کنیم که آنها را هم سبز کنیم تا هم منظر خوب و هوای خوب به شهر منتقل شود و هم یک محل تفرجگاهی برای مردم عزیز شهرمان باشد.

وی با اشاره به چند هزار هکتار درختکاری در ارتفاعات منطقه "نه‌دره" مشرف به کوی آب و برق مشهد، افزود: این کار در حال توسعه به سمت شهر است که امیدواریم تا انتها بتوانیم همه این ارتفاعات را سبز کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول