اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری صورت گرفت

افزایش 180 هزار متر مربعی فضای سبز کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان از افزایش 180 هزار متر مربعی فضای سبز شهر کرمان طی سال جاری خبر داد.

افزایش 180 هزار متر مربعی فضای سبز کرمان

ایمان سیف‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان طی سال جاری موفق به افزایش 180 هزار متر مربعی فضای سبز شهر کرمان شده است.

وی بیان داشت: در این راستا بیش از 45 هزار نهال در نقاط مختلف شهر کرمان کاشته شده که این فعالیت‌ها افزون بر ورودی شهر است.

سیف‌اللهی با بیان اینکه تمام کارهای صورت گرفته با همکاری شهرداری‌های مناطق صورت گرفته است، افزود: بیش از 3 میلیون و 400 هزار نهال فصلی نیز در سطح شهر کرمان کشت و کار شده است.

وی عنوان کرد: همچنین 14 هزار و 700 درختچه زینتی و 976 هزار گیاه دائمی تا پایان بهمن ماه سال جاری در سطح شهر کرمان کاشته شده است.

سیف‌اللهی با اشاره به هرس 127 هزار و 700 درخت در کرمان گفت: 86 هزار متر مربع از اراضی فضای سبز شهر کرمان زیر کشت گیاهان پوششی رفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرمان ابراز داشت: بیش از 11 هزار متر مربع چمن‌کاری و واکاری شده است.

سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: 88 هزار متر مربع زیر پوشش آبیاری نوین شامل قطره‌ای و زیر فشار قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: با توجه به اقلیم آب و هوایی شهر کرمان سعی ما بر این است تا از گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط کم آب استفاده شود.

سیف‌اللهی بیان داشت: به این منظور از انواع کاج، زبان گنجشک، توت ژاپنی، زیتون و انار تلخ و گیاهانی که کمتر دچار آفت می‌شوند، استفاده می‌کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین به منظور افزایش اطلاعات شهروندان از نحوه نگهداری گیاهان در نظر داریم تا از سال آینده دوره‌های آموزشی را برای شهروندانی که روزهای جمعه به فضای سبز و جنگل مراجعه می‌کنند، برگزار کنیم.

انتهای پیام/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول