اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک دانشجوی عربستانی در گفت‌وگو با فارس:

زنان عربستانی حق شرکت در انتخابات را ندارند

خبرگزاری فارس: یک دانشجوی عربستانی دانشگاه بین‌المللی امام قزوین گفت: زنان عربستان تنها هفت ماه است که حق انتخاب شهردار را دارند و در انتخابات دیگر این قشر هیچ حقی ندارند، انتخاباتی مانند انتخابات مجلس در عربستان برگزار نمی‌شود.

زنان عربستانی حق شرکت در انتخابات را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه آل یعقوب از دانشجویان عربستانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین است که پیرامون انتخابات، اسلام و دیگر مسائل با وی به گفت‌وگو پرداختیم:

* فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید.

- فاطمه آل یعقوب هستم، عربستانی‌الاصل که وقتی دو ماهه بودم به همراه پدر و مادرم به ایران آمدیم.

* فارس: برای چه منظور به ایران آمدید؟

- پدر من از مبارزان آل سعود بود، 17 سال پیش وقتی فهد دستور شیعه کشی را در عربستان داد ما به ایران آمدیم و چون پدرم روحانی است، ساکن قم شدیم.

* فارس: در واقع هجرت کردید، هجرت برای چه؟

- اسلام می‌گوید، اگر کسی در جایی مظلوم باشد و ظلم ببیند باید هجرت کند تا با ظالمان مبارزه کند ما نیز از ظلم آل سعود هجرت کرده‌ایم.

* فارس: پدر شما با هجرت چگونه این مبارزه را آغاز کرد؟

- پدر من اهل علم و کتاب خواندن است و عقیده دارد علم عقل را روشن می‌کند، کارش ترجمه فارسی به عربی است، او سخنرانی‌های امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای و کتاب‌های شهدا را به عربی ترجمه می‌کند و به یک موسسه در قم می‌دهد تا با نشر این مطالب در مبارزه بر علیه آل سعود گام بردارد.

* فارس: زندگی در قم بهتر است یا در قزوین؟

- در قم زیرا در جوار حرم حضرت معصومه (س) و جوار گلزار شهدا هستی ولی قزوین هم به خاطر وجود امام‌زاده حسین (ع) نیز صفای دیگری دارد.

* فارس: تعریف شما از بیداری اسلامی چیست؟

- بیداری اسلام یعنی خود اسلام، زندگی کردن با اسلام، روشن کردن عقل مسلمان‌ها، بعضی مسلمان‌ها اسلام را نمی‌شناسند، در واقع با بیداری اسلامی به اسلام بر می‌گردند.

* فارس: در مسیر پیشبرد اهداف بیداری اسلامی چه کارهایی انجام داده‌اید؟

- من در یک سایت عربستانی درباره امام خامنه‌ای و امام خمینی (ره) و شهید احمدی‌روشن مطلب می‌نویسم. در بعضی همایش‌ها که شرکت می‌کنم برایم جالب است که خیلی دانشجویان ایرانی، امام خمینی (ره) را نمی‌شناسند اما وقتی ایشان را می‌شناسند خیلی به ایشان علاقه‌مند می‌شوند.

* فارس: امام خمینی (ره) را چگونه شناختید؟

- کوچک که بودم پدرم چند کتاب در اختیارم قرار داد و از سایت‌ها هم استفاده کردم و تلویزیون ایران هم تا حدودی من را در این کار یاری کرد.

* فارس: درباره جنگ ایران و عراق (حزب بعث) چه می‌دانید؟

- پدرم برایم تا حدودی صحبت کرده است که این جنگ به ناحق بوده، صدام ناگهان به ایران حمله کرد و اعلام کرد خرمشهر و اهواز متعلق به عراق است ولی این تهاجم به خاطر مبارزه با انقلاب بود و هنوز هم ادامه دارد.

* فارس: بیداری اسلامی را در عربستان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- بیداری اسلامی در عربستان به اندازه مصر و تونس پیشرفت نداشته است الان هم عده‌ای در قطیر و تاروت تظاهرات می‌کنند، مشکل عربستانی‌ها این است که می‌ترسند و این ترس مانع پیروزیشان می‌شود.

* فارس: در بیداری اسلامی ایران چه شخصیتی مؤثر بود؟

- در رأس بیداری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) قرار داشت و دوستان و همراهانشان خیلی تلاش کردند تا بیداری اسلامی (انقلاب اسلامی) به پیروزی برسد و ایرانی‌ها خیلی شهید دادند.

* فارس: مفهوم شهادت چیست؟

- شهادت یک نوع ایثار است، ایثار انسان و در واقع بیداری نفس انسان است برای خدا، برای حق و برای یاری مظلومان در واقع شهدا خشمگینان بر ستمگران بودند که تلاش کردند تا احقاق حق کنند. مقام شهدا نیز فوق وصف در قرآن آمده است، "شهدا بل احیاء عند ربهم یرزقون‌اند، در محضر خداوند روزی می‌خورند و زنده هستند"، مقام خیلی بالایی دارند چنانچه پیغمبر اسلام (ص) وقتی می‌خواستند مقام بالایی را مثال بزنند می‌فرمودند به اندازه مقام شهدا.

* فارس: عربستان مانند ایران انتخابات مجلس دارد؟

- خیر حتی اگر هم داشته باشد فایده ندارد چون همه اعضای آن مجلس با شاه عربستان خواهند بود.

* فارس: در عربستان خانم‌ها حق رأی دارند؟

- حدود هفت ماه می‌شود که این حق را تنها برای انتخاب شهردار به آنها داده‌اند.

* فارس: آینده عربستان را چگونه می‌بینید؟

آل‌سعود به زودی می‌رود شاید هم یک جنگ اتفاق بیفتد.

* فارس: ایران رهبری چون امام خمینی را داشت که توانست پیروز شود، آیا عربستان چنین رهبری دارد؟

- این به مردم هر کشور مرتبط است، امام حسین (ع) به دعوت مردم کوفه وارد کوفه شدند اما وقتی ایشان به آنجا رسیدند همه پشتشان را خالی کردند؛ باید مقبولیت عامه برای رهبر وجود داشته باشد و مردم چنین احساس نیازی کرده باشند تا بیداری اسلامی به هدایت یک رهبر پیروز شود.

* جنگ نرم را چگونه می‌بینید؟

- تلویزیون، فیلم‌ها، اینترنت و بعضی سایت‌ها و عکس‌های عجیب و غریب خیلی از خانم‌های بی‌حجاب همه در جنگ نرم تأثیر دارد، برخی خانم‌ها این موضوع را نمی‌دانند و از روی جهالت حجاب ندارند اگر دانا بودند طبق آیات و روایات به اهمیت پوشش پی می‌بردند.

* فارس: اگر خانواده شما بگوید که در انتخاب حجاب و دین مختار هستید، آیا دوباره این مسیر را انتخاب می‌کنید؟

- من قبلاً تحقیق کرده‌ام، انجیل را خوانده و شبهات فراوان در آن دیده‌ام، دین اسلام را با عقل انتخاب کرده‌ام زیرا در اسلام هیچ شبهه‌ای وجود ندارد.

* فارس: با توجه به عرب زبان بودنتان، فهم قرآن برایتان ساده است؟

- خواندن قرآن برایمان ساده است اما فهمیدنش برایمان سخت است، قرآن مانند یک معما می‌ماند و تفسیر کردن آن سخت است مثلاً در آیه انا اعطیناک الکوثر، کوثر را یک حوض در بهشت معنا کرده‌اند در عین اینکه به معنای حضرت زهرا (س) هم هست، فهم قرآن دشوار است. ان‌شاءالله به زودی امام زمان (عج) ظهور می‌کنند و ضد ستمگران قیام خواهند کرد تا همه مظلومان جهان از حکومت‌های ظالم خلاص بشوند.

انتهای پیام/و۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول