اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس‌آباد:

30 هزار اصله نهال در پارس‌آباد توزیع می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پارس‌آباد گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 30 هزار اصله نهال را در شهرستان پارس‌آباد توزیع و کشت می‌کنیم.

30 هزار اصله نهال در پارس‌آباد توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خانش خداویردیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات منابع طبیعی پارس‌آباد همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: این هفته فرصتی برای معرفی و فرهنگ‌سازی مناسب در راستای حفاظت از منابع طبیعی و مناطق حفاظت شده است که انتظار می‌رود مردم نیز با آشنایی به جلوه‌های طبیعی در نگهداری از آن کوشا باشند.

وی با بیان اینکه وجود پوشش‌های طبیعی در منطقه علاوه بر زیبایی سبب می‌شود جلوی بسیاری از خشکسالی‌ها و سیلاب‌ها گرفته شود، افزود: در شهرستان پارس‌آباد وجود مناطق بکر طبیعی و پوشش‌های گیاهی درختی و درختچه‌ای نظیر سنجد، صنوبر، ون، تمشک، بید و گز این منطقه را در مقابل برخی از حوادث طبیعی مصون داشته است.

این مسئول وجود رودخانه مرزی ارس را یکی از جلوه‌های منابع طبیعی این شهرستان اعلام کرد و گفت: حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی ثروت و غنا را برای مردم منطقه فراهم کرده و علاوه بر آن سبب می‌شود تا ثروت ملی دست نخورده و محفوظ باقی بماند.

خداویردیزاده با اشاره به بارندگی و نزولات جوی مناسب در ماه‌های اخیر اظهار داشت: بارش‌های اخیر موجب بهبود وضع مراتع از لحاظ رویش و رشد و نمو انواع نباتات و فرآورده‌های فرعی مرتعی از قبیل قارچ خوراکی خودرو، هندوانه ابوجهل و سایر گیاهان خوراکی خواهد شد.

وی، ادامه داد: این نزولات جوی، همچنین علاوه بر تامین حجم زیادی از رطوبت مورد نیاز خاک در اراضی مرتعی، موجب سر سبزی چراگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه ابراز داشت: تاکنون برای بیش از 95 درصد از منابع طبیعی این شهرستان سند مالکیت رسمی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران گرفته شده است.

ولی کریمی تصریح کرد: پارس‌آباد دارای 65 هزار هکتار منابع طبیعی است که در تلاش هستیم برای همه عرصه‌های منابع طبیعی سند مالکیت دولتی اخذ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این امر گامی مهم در راستای جلوگیری از تخریب و تصرف غیرقانونی عرصه‌‌های ملی است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول