اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته درختکاری

20 هزار نهال در جهرم کاشته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم از کاشت 20 هزار اصله نهال همزمان با هفته درختکاری در این شهرستان خبر داد.

20 هزار نهال در جهرم کاشته می‌شود

محمدحسین جهانگرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: 20 هزار نهال در جهرم با هدف توسعه فضای سبز با مشارکت دستگاه‌ها و واحدهای مختلف در بوستان‌ها، پادگان‌ها، مدارس و ... توزیع و یا برای احیای جنگل‌ها و درختکاری در مناطقی که پوشش جنگلی آن از بین رفته است، غرس می‌شود.

وی افزود: این نهال‌ها که از گونه‌های مختلف از قبیل اکالیپتوس، کنار، شیشه شور، ناترک هستند با همکاری نهادهای مختلف در بخش‌های مرکزی، خفر، سیمکان و کردیان نیز کاشته می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جهرم با بیان اینکه کاشت درختان و ایجاد فضای سبز مطلوب با همکاری و مشارکت مردم علاوه بر زیبایی، رضایتمندی آنها را در پی دارد، بیان داشت: تعالیم و دستورات دین اسلام در مورد درختکاری، منبع بسیار مناسبی برای افزایش آگاهی مردم نسبت به اهمیت طبیعت و درخت است.

وی به برنامه‌های هفته منابع طبیعی اشاره کرد و مهم‌ترین آن را دیدار با امام جمعه و رئیس دادگستری جهرم، توزیع نهال، درخت‌کاری توسط گروه‌های دانش‌آموزی، مسؤلان و مردم، به‌ صدا درآمدن زنگ منابع ‌طبیعی، آغاز عملیات اجرایی پارک سنگ‌شکن و افتتاح طرح آبخیزداری در حوزه بخش خفر عنوان کرد.

جهانگرد با بیان لزوم فرهنگ مردمی در نگهداشت امر درختکاری خاطرنشان کرد: فرهنگ مردمی نقش مهمی در توسعه فضای سبز شهری دارد و بازتاب این مسئله در مناطق مختلف شهری قابل مشاهده است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول