اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با روز درخت‌کاری

400 اصله نهال در میناب کاشت شد

خبرگزاری فارس: هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درخت‌کاری 400 اصله نهال در بلوار آل محمد(ص) میناب کاشته شد.

400 اصله نهال در میناب کاشت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان میناب در حاشیه این مراسم گفت: این نهال‌ها شامل کونوکارپوس، گل شیشه‌شور، گل کاغذی و گونه‌های گرمسیری است.

عزیز سیدی ابراز داشت: در طول هفته منابع طبیعی 8 هزار اصله نهال در سطح شهرستان کاشته می‌شود.

وی هم‌چنین از بهره‌برداری سد زیرزمینی سندرک در هفته منابع طبیعی خبر داد و ادامه داد: شهرستان میناب و بخش سندرک برای اجرای پروژه سد زیرزمینی در سطح کشور انتخاب شده‌اند که به صورت پایلوت در آن اجرا می‌شود و تاکنون دو سد زیرزمینی در بخش سندرک و روستای تمبو شهر سندرک اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی میناب ادامه داد: در حمایت از توسعه مسکن روستایی از سال 88 تاکنون 14 هزار هکتار از اراضی ملی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

سیدی افزود: در راستای اجرای بخشنامه جدید هیئت دولت مبنی بر توسعه اشتغال در بخش کشاورزی 4 هزار هکتار از اراضی ملی مستعد کشاورزی در شهرستان میناب شناسایی و برای واگذاری به مردم، یک هزار و 300 هکتار در بخش توکهور، یک هزار هکتار در بخش سندرک، یک هزار و 700 هکتار در بخش مرکزی میناب به جهاد کشاورزی این شهرستان تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی میناب در بخش توسعه جنگل‌های حرا به لحاظ کیفیت و تولید و کاشت گونه حرا در استان رتبه نخست را کسب کرده، عنوان کرد: جنگل حرا در سطح 50 هکتار از بندر کلاهی و با اعتبار 26 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی انجام شده است.

امام جمعه میناب نیز با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم متذکر شد: جنگل‌ها و منابع طبیعی اموال الهی به شمار می‌روند و مالکیت اصلی آنها در اختیار خداوند است.

حجت‌الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر ضمن اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر اذعان داشت: دولت باید در زمینه کاشت و اهمیت به درخت و منابع طبیعی به داد مردم میناب برسد.

وی زندگی بدون درخت را زندگی تلخ و دشوار خواند و تصریح کرد: کاشت درخت و اهمیت به آن عملی مقدس و ارزشی است.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول