اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز درختکاری صورت گرفت

کاشت نهال در مدارس قیروکارزین

خبرگزاری فارس: به مناسبت روز درختکاری با حضور مسئولان محلی مراسم کاشت نهال در مدارس قیروکارزین انجام شد و فراخوان عمومی مقاله‌نویسی با موضوع درخت و درختکاری صورت گرفت.

کاشت نهال در مدارس قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، عبدالرضا محمدی رئیس اداره منابع طبیعی قیروکارزین پیش از ظهر امروز در این مراسم در جمع مسئولان محلی قیروکارزین و دانش‌آموزان اظهار داشت: امروز حفظ عرصه‌های منابع طبیعی برای زندگی بهتر وظیفه تک‌تک افراد جامعه است چراکه صیانت از عرصه‌های وسیع کشور تنها با این پرسنل محدود کاری بسیار دشوار بوده و فرهنگ‌سازی برای حضور و نقش مردم را در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی طلب می‌کند.

این مقام مسئول از فراخوان مقاله‌نویسی و مسابقه نقاشی در مدارس با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و ابراز داشت: حفاظت از منابع طبیعی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و هر کس خود را در برابر آن مسئول بداند که این کار با آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی امکان‌پذیر است.

وی سطح جنگل‌ها و مراتع قیروکارزین را معادل 293 هزار و 332 هکتار دانست و اضافه کرد: از این مقدار 76 هزار و 216 هکتار جنگل و مابقی مرتع و بیشتر به صورت مرتع مشجر است و پوشش گیاهی غالب جنگلی در دشت‌ها درخت کنار و استبرق، در نزدیکی رودخانه‌ها کهور، گز و بید، در دامنه‌ها کلخنگ، تنگرس و چلال و در ارتفاعات بنه یا همان پسته وحشی و بادام کوهی و کهکم و انجیر است.

محمدی با اشاره به اینکه مراتع حوزه این شهرستان به عنوان یک منطقه قشلاقی در فصل پاییز و زمستان مورد استفاده عشایر قرار می‌گیرد ادامه داد: پوشش گیاهی این مراتع را بیشتر گیاه بهمن و گونه‌های همراه آن گوش بره و قسمتی بابونه و فرب‌های یک ساله و بوته‌های پیچک، قره‌گز آستراگالوس بوده و در ارتفاعات بوته‌های آستراگالوس، آوینوس آنزروت تیپ غالب منطقه را تشکیل می‌دهد.

این مقام مسئول با اشاره به برخی اولویت‌ها در فعالیت‌های عمرانی اداره منابع طبیعی بیان داشت: منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین امروز صیانت از جنگل‌ها، ممیزی اراضی، تعادل دام و مرتع، تهیه طرح‌های منابع طبیعی، کنترل کوچ و مدیریت بهره‌برداری صحیح از مراتع، آموزش و ترویج، مطالعه و شناسایی مناطق بحرانی و برنامه‌ریزی اجرایی، حفاظت و پیشگیری از آتش‌سوزی و مطالعه، شناسایی و اجرای پروژه‌های آبخیزداری را در دستور کار برنامه‌های خود قرار داده و آنها را با جدیت دنبال می‌کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قیروکارزین ابراز داشت: پروژه بند خاکی تل دراز و پروژه‌های کنترل سیل و تغذیه مصنوعی قیروکارزین، علی‌آباد و افزر در مجموع با اعتباری بالغ بر 4 هزار و 811 میلیون ریال در سال جاری به بهره‌برداری رسیده و 10 هزار نهال نیز در سطح این شهرستان توزیع شده است.

محمدی افزود: بذر و کپه‌کاری 120 هکتار مرتع، آموزش مرتع‌داران، ایجاد کمربند حفاظتی به طول 10 کیلومتر و مبارزه با آفات در سطح 57 هزار هکتار از مراتع برخی از فعالیت‌های منابع طبیعی قیروکارزین در سال جاری بوده است.

به گزارش فارس، در پایان این مراسم نیز دانش‌آموزان و مسؤلان شهرستان قیروکارزین با کاشت نهال، هفته منابع طبیعی را گرامی داشتند.

انتهای پیام/غ10/گ2000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول