اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل منابع طبیعی گیلان خبر داد

توزیع 315 هزار انواع نهال درخت در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از توزیع 315 هزار انواع نهال درخت به مناسبت هفته درختکاری در این استان خبر داد.

توزیع 315 هزار انواع نهال درخت در گیلان

 رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به فرا رسیدن 15 اسفند آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: منابع طبیعی در گیلان دارای اهمیت زیادی است و در تمام زندگی مردم این استان نقش دارد.

وی با بیان اینکه درختان و گیاهان مانع از ورود گرد و غبار به استان هستند افزود: گرد و غبار از استان‌های دیگر تا نزدیکی‌های گیلان آمده بود اما گیاهان و درختان مانع از ورود آن به استان ما شدند بنابراین منابع طبیعی در گیلان اهمیت بسیار زیادی دارد.

این مسئول نقش مردم در حفظ و حراست از منابع را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مردم گیلان فرهنگ‌دوست هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند شاخه‌ای از درختان قطع شود.

وی وظایف منابع طبیعی گیلان را حول چهار محور عنوان کرد و بیان داشت: احیا، توسعه، اصلاح و بهره‌برداری از جنگل جزو برنامه‌های مهم منابع طبیعی استان است.

رحمانی به فعالیت یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اشاره کرد و اذعان داشت: برای حفاظت فیزیکی از منابع طبیعی، یگان از سال 85 ورود کرده و در حال حاضر بیش از 47 سرباز مسلح در بخش حفاظت از منابع طبیعی فعالیت دارند.

وی بقیه پروژه‌های منابع طبیعی را در راستای حفاظت بیولوژیکی دانست و ابراز داشت: این پروژه‌ها شامل احیای، خروج دام از جنگل، مرتع، کودپاشی در مرتع، آبخیزداری و... است.

مدیر کل منابع طبیعی گیلان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته منابع طبیعی از 15 اسفند آغاز می‌شود تصریح کرد: این برنامه‌ها از صبح فردا با نواختن زنگ طبیعت در مدرسه هجرت منظریه رشت آغاز می‌شود.

وی برگزاری جشن هفته منابع طبیعی، مراسم روز منابع طبیعی و قانون، حضور در نماز جمعه، تجلیل از همیاران طبیعت و... را از جمله برنامه‌های هفته منابع طبیعی ذکر کرد.

رحمانی با بیان اینکه 350 همیار طبیعت در گیلان فعالیت می‌کنند خاطر نشان کرد: در هفته منابع طبیعی 350 کارت همیار طبیعت دیگر نیز صادر شده که بین آنها توزیع می‌شود.

وی از توزیع 315 هزار انواع نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در گیلان خبر داد و ابراز داشت: توزیع نهال صنوبر برای ترغیب مردم در توسعه کاشت این نهال نیز از دیگر برنامه‌هاست.

این مسئول با تصریح بر اینکه منابع طبیعی گیلان مظلوم واقع شده است یادآور شد: باید بتوانیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری منابع طبیعی را به معارف منابع طبیعی تبدیل کنیم.

وی ابراز داشت: مهم‌ترین وظیفه ما حفظ منابع طبیعی برای آیندگان است و در این راستا نیازمند همکاری تمام مسئولان و مردم هستیم که منابع طبیعی را تنها نگذارند و ما را در انجام وظایف یاری کنند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول