اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 225 درصدی بازدید از کارگاه‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از رشد 225 درصدی بازدید از کارگاه‌های صنعتی و تولیدی به‌ منظور بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور در این استان خبر داد.

رشد 225 درصدی بازدید از کارگاه‌های صنعتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داود شیوندی پیش ازظهر امروز در نشست کمیته تعیین و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور این استان، اظهار داشت: کمیته تعیین و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور بر اساس قانون به‌ منظور بررسی مشاغل و فعالیت‌هایی که عوامل زیان‌آور از جمله شرایط فیزیکی، شیمیایی، بیولوژیکی و مکانیکی محیط کار در آنها بیشتر از حد مجاز و استاندارد دخیل است، تشکیل و فعالیت دارد.

وی افزود: متقاضیانی که سابقه پرداخت حق بیمه آنها در این مشاغل به طور مستمر به مدت 20 سال و یا به ‌صورت متناوب به مدت 25 سال است، جهت بازنشستگی در این کمیته مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و تصمیم‌گیری لازم به‌‎ عمل می‌آید.

شیوندی تصریح کرد: بر همین اساس پرونده‎های بررسی شده متقاضیان در این کمیته در سال‌ جاری از افزایشی معادل 112 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: به‌ منظور بررسی هر چه بیشتر مشاغل سخت و زیان‌آور در کارگاه‌های مورد بررسی استان در 11 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته دارای رشد 225 درصدی است که این امر نشانگر توجه ویژه و بازرسی‌های مستمر در این زمینه است.

شیوندی در ادامه از تأمین اعتبار تسهیلات به 4 هزار و 944 طرح ارائه شده از سوی متقاضیان مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: بر اساس گزارش بانک‌های عامل تاکنون به تعداد 4 هزار و 944 طرح ارائه شده از سوی متقاضیان مشاغل خانگی افزون بر 143 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تعداد 21 طرح مشاغل خانگی نیز با اختصاص 32 میلیارد ریال اعتبار با اشتغالزایی 128 نفر از محل تسهیلات بنگاه‌های کوچک اقتصادی زودبازده و کارآفرین در بخش‌های صنعت، خدمات، فرآورده‌های نفتی، میراث فرهنگی و کشاورزی در این استان به تصویب رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به اهمیت طرح ساماندهی مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در ایجاد اشتغال، مشاغل خانگی از اهمیت بسزایی برخوردارند که باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

وی همچنین با اشاره به تنوع رشته‌های مربوط به مشاغل خانگی، اهمیت مشاغل خانگی و نقش بسزای آن در ایجاد اشتغال و ارتقای سطح سلامت جامعه و با تشکر از همکاری بانک‌های عامل در این استان، از مدیران بانک‌های عامل خواست تا درباره پرداخت تسهیلات مربوط به متقاضیان مشاغل خانگی مساعدت، تسهیل و تسریع بیشتری به عمل آورند

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول