اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 91 صورت می‌پذیرد

تبدیل صد در صدی اسناد قدیمی همدان به الکترونیکی

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت اسناد استان همدان گفت: تبدیل اسناد قدیمی به اسناد الکترونیکی به صورت قطعی در سال آینده به پایان می‌رسد و عملیاتی می‌شود.

تبدیل صد در صدی اسناد قدیمی همدان به الکترونیکی

محمد حیدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان مهمترین هدف اداره کل ثبت اسناد همدان در سال 91 را به پایان رساندن بحث آرشیو الکترونیکی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه اداره ثبت اسناد و املاک در استان امر آرشیو الکترونیکی پرونده‌های خطی را در دستور کار خود قرار داده، برخی از پرونده‌هایی که بیش از صد سال سابقه داشته و در معرض آسیب‌های طبیعی و یا جعل اسناد قرار داشتند، به صورت الکترونیکی شدند.

وی با بیان اینکه بحث الکترونیکی کردن پرونده‌ها از سال 86 آغاز شده، عنوان کرد: بر این اساس، پرونده‌های آرشیوی سابق را به شکل پرونده‌های الکترونیکی درآوردیم تا اگر در دسترس هم قرار گرفت فایل‌ها خراب نشوند و قابل جعل نیز نباشند.

مدیرکل ثبت اسناد استان همدان اضافه کرد: در همدان پرونده‌هایی وجود داشت که واقعاً پوسیده بودند و فرسایش بالایی داشتند که با امر بازسازی و اسکن کردن پرونده‌ها، مشکلات فرسایشی و از بین رفتن آنها از بین رفته است.

وی با بیان اینکه تا دی‌ماه سال جاری، 55 درصد کار الکترونیکی کردن پرونده‌ها، عملیاتی شده بود، تصریح کرد: هدف ما بر این است که تا خردادماه سال آینده 45 درصد باقیمانده نیز کار آرشیو الکترونیکی پرونده‌های همدان به اتمام برسد و عملی شود.

حیدرزاده با بیان اینکه همدان نخستین استانی است که امر آرشیو الکترونیکی را کامل کرده، ابراز داشت: واحدهای ثبتی کبودراهنگ، اسدآباد، بهار و فامنین به صورت صد در صد امر آرشیو الکترونیکی را به اتمام رسانده‌اند که بر این مبنا، حدود 22 میلیون برگ اسکن و وارد کامپیوتر شده است.

وی با بیان اینکه امر آرشیو الکترونیکی شهرستان‌های نهاوند، ملایر و تویسرکان در حال انجام است، گفت: تا پایان بهمن‌ماه در همدان حدود 114 هزار و 730 پرونده به صورت الکترونیکی آرشیو و ثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد استان همدان با بیان اینکه کثرت پرونده‌های شهرستان همدان دلیل تأخیر در عملیاتی شدن صد در صد پرونده‌های الکترونیکی است، افزود: در حال حاضر حدود 60 نفر در استان به صورت دو شیفته مشغول کار هستند تا این مهم سریعتر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرونده‌های مربوط به اراضی ملی و موقوفات اشاره و خاطرنشان کرد: اراضی ملی در همدان حدود 796 هزار و 400 است که حدود 88 درصد آنها سنددار شده و اکثر موقوفات نیز سنددار شده‌اند.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه امر تبدیل اسناد قدیمی به اسناد الکترونیکی به صورت قطعی در سال آینده به پایان می‌رسد و عملیاتی می‌شود، ابراز داشت: بر این اساس همه اسناد سطح استان تبدیل به سند تک برگ خواهد شد.

وی در پایان سخنانش در ارتباط با وضعیت دفاتر اسناد رسمی استان نیز با بیان اینکه در سطح استان همدان 120 دفترخانه وجود دارد، عنوان کرد:  49 دفتر فعال ازدواج و 13 دفتر طلاق در استان وجود دارد که به نسبت سال گذشته 10 درصد در تعداد این دفاتر، رشد داشته‌ایم.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول