اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-251

تابعی: راه‌اندازی مجمع خیران اقتصاد راهی برای مشکل عدم سرمایه‌گذاری

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این استان کمترین میزان درآمد را در بین استان‌های کشور دارا است، گفت: برای حل این موضوع باید میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با ایجاد مجمع خیران اقتصاد افزایش یابد.

تابعی: راه‌اندازی مجمع خیران اقتصاد راهی برای مشکل عدم سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تابعی پیش از ظهر امروز با حضور در بین مردم بیرجند به بیان دلایل حضور خویش در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی نخستین ویژگی مورد نیاز یک نماینده را شناخت مردم دانست و اظهار داشت: نخستین مسئولیت یک نماینده قانونگذاری است که برای رسیدن به این هدف، فرد موردنظر علاوه بر وجود توانایی‌های مورد نیاز یک نماینده در خود باید شناخت مناسبی هم از حوزه نمایندگی خود داشته باشد.

*نماینده باید مردم را شناخته و بر مشکلات آنان آگاه باشد

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان افزود: نماینده باید مردم را شناخته و بر مشکلات آنان آگاه باشد تا بتواند با تصویب قوانینی که در بر طرف شدن مشکلات آنان موثر است، به موکلان خویش کمک کرده باشد.

تابعی، دومین ویژگی مورد نیاز نماینده را نظارت وی بر موارد استانی و کشوری دانست و ادامه داد: نماینده باید پیگیر مصوبات استانی بوده و تا سرانجام رسیدن آنها به تلاش خویش ادامه دهد.

وی ارتباط موثر با توده مردم و حضور مستمر در بین آنها برای درک مشکلات را از دیگر وظایف یک نماینده خوب دانست.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان به بررسی مشکلات صنوف و راه‌حل‌های موجود پرداخت و تصریح کرد: نخستین مشکل صنوف این است که هویت درستی نداشته و ما باید به آنها در جامعه هویت داده و با فرهنگ‌سازی نحوه نگاه مردم به شغل‌های آزاد را تغییر دهیم.

*طرح ایجاد ناحیه ویژه اقتصادی پس از 6 سال فقط ابلاغ شده است

وی افزود: با توجه به اینکه استان ما در میزان تولید زرشک، عناب و زعفران در کشور به ترتیب دارای رتبه‌های اول، دوم و سوم است باید تدابیری برای توسعه صنایع بسته‌بندی این محصولات ایجاد کرده و خودمان این محصولات را مستقیم از تولید به مصرف‌کننده تحویل دهیم.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان با اشاره به تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سفر اول ریاست جمهوری، ابراز داشت: این طرح که می‌تواند تاثیر انکار‌ناپذیری در توسعه اقتصادی استان داشته باشد، قرار بود یک ساله انجام شود اما اینک پس از گذشت شش سال تازه به مرحله ابلاغ رسیده است.

تابعی، مهار کردن تورم را یکی دیگر از برنامه‌های خویش در صورت راهیابی به مجلس دانست و ادامه داد: یکی از دلایل زیاد بودن تورم، وجود نقدینگی بالا در جامعه است.

وی افزود: با توجه به پژوهش صورت گرفته توسط مرکز پژوهش‌های مجلس، 80 درصد نقدینگی در تهران، 18 درصد در سایر استان‌ها و دو درصد باقی‌مانده در خراسان‌جنوبی موجود است.

*خراسان‌جنوبی کمترین میزان درآمد را داراست

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان ادامه داد: با توجه به همین پژوهش، خراسان‌جنوبی کمترین میزان را از نظر درآمد و کسب معیشت دارا است.

تابعی افزود: برای حل این مشکل نیاز به سرمایه‌گذاری‌های وسیع در استان داریم که یکی از راه‌حل‌ها، ایجاد یک مجمع شبیه مجمع خیرین سلامت به نام مجمع خیرین اقتصادی است تا افرادی که خارج از استان و حتی کشور هستند اما علاقه به سرمایه‌گذاری در استان دارند به سمت این مجمع سوق پیدا کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول