اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

سود سرمایه‎گذاری در پارس جنوبی تضمین شده است

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: سود سرمایه‎گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بوشهر و در آینده‎ای نزدیک در منطقه ویژه پارس شمالی تضمین شده است.

سود سرمایه‎گذاری در پارس جنوبی تضمین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس بوشهر محمدحسین جهانبخش صبح امروز در دیدار با سفیر وابسته اقتصاد ژاپن در ایران اظهار داشت: سود سرمایه‎گذاری تضمین شده در این مناطق بین 30 تا 50 درصد است و این امری بسیار مهم در سرمایه‎گذاری و جذب سرمایه‎گذاران به ویژه سرمایه‎گذاران خارجی است.

وی افزود: ایران با سیاست‎های مالی خود و تعامل با کشورها امسال 21 میلیارد ریال برای توسعه پارس جنوبی تامین کرده که زمینه بسیار مطلوبی برای سرمایه‎گذاری خارجی است.

جهانبخش ادامه داد: علاوه بر این راه‎اندازی پارس شمالی و منطقه ویژه اقتصادی شمال استان در آینده‎ای نزدیک در کنار ظرفیت‎های حوزه گردشگری از جمله در بخش ساخت هتل، زمینه خوبی را برای حضور سرمایه‎گذاران خارجی فراهم کرده است.

استاندار بوشهر با اشاره به جمعیت یک‌میلیون و 100 هزار نفری استان بوشهر گفت: به‌رغم اینکه از لحاظ جمعیتی از استان‎های بیست و پنجم محسوب می‎شود اما به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، امسال بیشترین فعالیت‎های عمرانی کشور در استان بوشهر انجام شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‎های زیادی در استان بوشهر به ویژه در حوزه آبزیان بسیار بالا است و برای سرمایه‎گذاری کشور ژاپن در این استان آمادگی لازم را داریم.

جهانبخش با اشاره به سیاست ژاپن در روابط اقتصادی خود با ایران بیان کرد: روابط بین ایران و ژاپن همواره صمیمانه و بر اساس منطق بوده است.

وی اضافه کرد: سیاست ژاپن در رابطه با جمهوری اسلامی سیاستی منطقی و عقلانی است و اعتقاد ما نیز همین است.

استاندار بوشهر گفت: در سیاست‎های بین‎المللی آمریکا به هر دلیل توانست عده‎ای را با خود همراه کند و برداشت ما این است که این افراد وارد دریایی شده‎اند که احتمال غرق شدنشان زیاد است.

جهانبخش اظهار داشت: با کشور ژاپن مشترکات زیادی داریم و سابقه طولانی در مبارزه با استعمار و استکبار یکی از این اشتراکات است.

وی تاکید کرد: کشورهای زیادی برای سرمایه‎گذاری در پارس جنوبی وارد عرصه شدند ولی خیلی از این کشورها پای کار نماندند و ایران نیز بیکار نماند و با تکیه بر توانمندی‎های دانشمندان جوان توانستیم این منطقه را بسازیم.

جهانبخش ادامه داد: امروز اگر در شرایط خاص قرار بگیریم به کشورهای دیگر نیازی نداریم اما اقتضای سیاست ایجاب می‌کند تعامل تجاری با کشورها داشته باشیم و از سرمایه‌گذاری‏ها در پارس جنوبی استقبال می‎کنیم.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول