اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر تاکید کرد

احصای قابلیت‎های اقتصادی برای حل چالش فقر در بوشهر

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: با احصای قابلیت‎ها و پتانسیل‌های اقتصادی موجود در استان می‎توانیم چالش بزرگ فقر را در استان طی یک برنامه پنج ساله برطرف کنیم.

احصای قابلیت‎های اقتصادی برای حل چالش فقر در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد و هفته نیکوکاری اظهار داشت: می‎توانیم انجام کار علمی و باز تولید پروژه‎های نوین این چالش را در استان رفع کنیم.

وی افزود: امسال مردم به ویژه قشر فقیر جامعه به نظام خدمت کردند لذا مسئولان وامدار فقرا هستند و باید به فکر حل مشکلات آنان باشند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‎های انقلاب‎ها فشارهای اقتصادی و فرهنگی است که دشمنان از این طریق یک کشور انقلابی را تحت تاثیر قرار می‎دهند.

وی ادامه داد: به همین دلیل تشکیل کمیته امداد برای رفع این چالش‎های اقتصادی و فرهنگی یک ضرورت بود که بدون بروکراسی پیچیده اداری مسائل محرومان حل شود.

امام جمعه بوشهر گفت: در این روزها فقر فقرا بیشتر می‎شود و دستگاه‎های حمایتی تمام تلاششان در راستای کاهش مشکلات این خانواده‎ها باید باشد.

صفایی‌بوشهری ادامه داد: با توجه به نزدیکی عید نوروز چالش‎های اقتصادی خانواده‎های تهدیدست در جامعه بیشتر نمایان می‎شود که برای رفع فقر این خانوارها به جهاد نیکوکاری نیاز داریم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کمیته امداد چالش بزرگ خانواده‏های کم درآمد را جبران کرده است، گفت: متاسفانه برخی دیگر از دستگاه‎های حمایتی به خاطر خدمات کمیته امداد در وظایف خود کوتاهی می‎کنند.

وی بوشهری با تاکید بر حمایت همه جانبه از کمیته امداد اظهار داشت: با استفاده از کمک خیرین و سایر نهادهای دیگر تلاش کنید در شب عید سفره فقرا خالی نماند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: در استان بوشهر با آن همه پتانسیل نباید هیچ فقیری وجود داشته باشد اما می‎بینم که حدود یک چهارم جمعیت استان را جمعیت فقیر تشکیل می‎دهند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: کمیته امداد یکی از موثرترین دستگاه‎هایی است که برای رفع محرومیت به صورت دانش بنیان و توانمندسازی مددجویان تا لحظه خودکفایی برنامه‎ریزی می‎کند و اگر این نهاد تشکیل نمی‎شد نظام کمبود بزرگی را احساس می‎کرد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول