اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار اصفهان:

مسافت بافت فرسوده اصفهان بیش از 4 هزار هکتار است

خبرگزاری فارس: معاون شهر‌سازی و معماری شهردار اصفهان گفت: براساس مطالعات صورت گرفته در اصفهان و شاخصه‌های نفوذ‌نا‌پذیری، ریز‌دانگی و نا‌پایداری 4 هزار و 100 هکتار از مسافت اصفهان به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده است.

مسافت بافت فرسوده اصفهان بیش از 4 هزار هکتار است

مسعود نریمانی امروز در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در سال 1385 در قالب طرح تفضیلی جدید مطالعاتی صورت گرفت و شناسایی محدوده بافت فرسوده شهرستان اصفهان یکی از خروجی‌های این طرح به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه سه شاخصه برای بافت‌های فرسوده تعریف شده است، اضافه کرد: نفوذ‌نا‌پذیری، ریز‌دانگی و نا‌پایداری به عنوان شاخصه‌های تعریف شده از سوی شورای عالی شهر‌سازی و معماری ایران برای بافت‌های فرسوده است.

معاون شهر‌سازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شورای عالی شهر‌سازی و معماری عالی‌ترین نهاد شهر‌سازی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: نفوذ‌نا‌پذیری به معنای این است که حداقل عرض نیمی از معابر و گذر‌گاه‌های محدوده مورد نظر، کم‌تر از شش متر باشد.

وی به شاخصه ریز‌دانگی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و افزود: بافت‌هایی که بیش از 50 درصد از مسافت پلاک‌ها و قطعات زمین‌های آن کم‌تر از 200 مترمربع باشد به عنوان بافت‌های ریز‌دانه به شمار می‌روند، در بافت‌هایی که بیش از 50 درصد از سازه بنا نا‌پایدار و نا‌ایمن باشد، شاخصه نا‌پایداری وجود دارد.

نریمانی با اشاره به اینکه فقر خدماتی نیز در بافت‌های فرسوده وجود دارد، ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته در اصفهان و شاخصه‌های نفوذ‌نا‌پذیری، ریز‌دانگی و نا‌پایداری 4 هزار و 100 هکتار از مسافت اصفهان به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده است.

معاون شهر‌سازی و معماری شهردار اصفهان بیان داشت: مراحل قانونی در این زمینه طی شده و در شورای اسلامی شهر و کمیسیون ماده پنج به عنوان مرجع تصمیم‌گیری در ارتباط با طرح‌های توسعه شهری در شهر‌ها، این میزان به عنوان بافت فرسوده اصفهان  مطرح شده است.

وی گفت: پس از ارجاع این مطالعات به شورای عالی شهر‌سازی و معماری ایران با 4 هزار و 100 هکتار به عنوان بافت فرسوده اصفهان موافقت نشده و این شورا با 2 هزار و 157 هکتار از این محدوده به عنوان بافت فرسوده شهرستان اصفهان موافقت کرده است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول