اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی خبر داد

توزیع 4 هزار جلد کتاب در بین دانشجویان در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: 4 هزار جلد کتاب در جست‌وجوی عرفان اسلامی در بین دانشجویان آذربایجان غربی توزیع شد.

توزیع 4 هزار جلد کتاب در بین دانشجویان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی امین رستم‌زاده اظهار داشت: 4 هزار جلد کتاب «در کوچه‌های آفتاب» تألیف علامه محمدتقی مصباح یزدی خلاصه کتاب «در جست و جوی عرفان اسلامی» اثر آیت‌الله مصباح یزدی از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی به منظور استفاده دانشجویان و دانشگاهیان و نیز بهره‌مندی جوانان از آموزه‌های دینی در قالب جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان به صورت رایگان در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفت تا با تخفیف ویژه 50 الی 80 درصدی یا بیشتر در اختیار دانشجویان ثبت‌نام کننده قرار دهند.

وی افزود: در سومین دوره از جشنواره ملی مطالعات قرآنی در استان نزدیک به یک‌هزار نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان غربی در بخش کتابخوانی این جشنواره به صورت حضوری ثبت‌نام کرده‌اند و مابقی علاقمندان به صورت اینترنتی در این مسابقه شرکت می‌کنند.

رستم‌زاده اضافه کرد: این جشنواره در استان با همکاری و مشارکت تمام دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام‌نور، علوم پزشکی ارومیه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، دانشگاه امام حسین (ع) ارومیه، صدا و سیمای استان، دانشگاه علمی ـ کاربردی، آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران ارومیه، آموزشکده فنی شهید بهشتی ارومیه و دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار می‌شود.

کتاب «در کوچه‌های آفتاب» که گلچینی از کتاب «در جست‌و‌جوی عرفان اسلامی» اثر آیت‌الله مصباح یزدی است به همت کارشناسان پژوهشی دینی به منظور برگزاری سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان کشور در پنج فصل تنظیم و منتشر شده است.

در این اثر به گلچینی از کتاب «در جست‌و‌جوی عرفان اسلامی» در207 صفحه پرداخته شده و اصول مطرح شده در این کتاب جستاری در عرفان اسلامی آمده است.

همچنین، در بخش نخست به معرفی راه‌های شناخت انسان و عرفان در اسلام، تصوف و عرفان از دیدگاه اسلام و انسان از دیگاه اسلام پرداخته و معرفی می‌کند.

فصل دوم به مباحثی همچون تحریف و انحراف در آموزه‌های عرفانی پرداخته است. بخش سوم، شاخصه‌های عرفان اسلامی و راستین و بخش چهارم، راه نیل به مقامات عرفانی و در فصل آخر بررسی چند مسئله را بررسی می‌کند.

سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور شعبه آذربایجان غربی وابسته به جهاد دانشگاهی در راستای سومین جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان ایران اقدام به برگزاری مسابقه در بخش‌های مختلفی بر اساس این کتاب کرده است که از آن جمله می‌توان به مسابقه حضوری کتبی، مسابقه غیرحضوری (مکاتبه‌ای، پیامکی و اینترنتی)، کرسی‌های آزاداندیشی و سلسله نشست‌های تخصصی اشاره کرد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول