اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبر داد

برپایی نمایشگاه کتاب کردستان در سلیمانیه عراق

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه کتاب کردستان در سلیمانیه عراق در سال آینده خبر داد.

برپایی نمایشگاه کتاب کردستان در سلیمانیه عراق

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این نمایشگاه به منظور تعاملات و همکاری بیشتر کردستان ایران با اقلیم کردستان عراق با توجه به مشترکات فرهنگی در سال 91 در سلیمانیه برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به استقبال بسیار خوب مردم کردستان از نمایشگاه کتاب اقلیم کردستان عراق در سنندج اشاره کرد و افزود: نمایشگاه بزرگ کتاب اقلیم کردستان عراق به مدت یک هفته از 23 تا 29 بهمن ماه امسال در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برپا شد که با استقبال بی‌نطیر مردم فرهنگی کردستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زمینه تعامل و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی باید فراهم شود، اظهار کرد: زیربنای توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای با رشد فعالیت‌های فرهنگی میسر می‌شود و تا ریشه و زیرساخت حوزه فرهنگ ارتقا پیدا نکند دیگر حوزه‌ها از پیشرفت برخوردار نخواهند شد.

میمنت‌آبادی برگزاری این نمایشگاه‌ها را در راستای انعقاد تفاهم‌نامه‌های فرهنگی صورت گرفته با مسئولان وزارت فرهنگ حکومت اقلیم کردستان عراق عنوان کرد.

*‌ برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در کردستان

میمنت‌آبادی همچنین از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب برای نخستین بار در سنندج خبر داد و افزود: برپایی این نمایشگاه یک رویداد بزرگ فرهنگی برای استان خواهد بود.

وی تصریح کرد: توسعه هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و مطالعه منابع علمی، فرهنگی و هنری می‌تواند نقش بسزایی در تعالی و شکوفایی استان و توسعه زیر ساخت‌های آن داشته باشد.

نمایشگاه سراسری کتاب قرار بود بهمن‌ماه امسال در کردستان برگزار شود که به دلیل برودت هوا و همزمانی با نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های دیگر به سال آینده موکول شد.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول