اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه کتاب در گورستان

خبرگزاری فارس: چندی پیش نمایشگاه کتابی در ورامین در کنار قبور راه‌اندازی شد که به بررسی آن می‌پردازیم.

نمایشگاه کتاب در گورستان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، چندی پیش نمایشگاه کتاب در سید فتح‌الله ورامین و کنار مزار اهل قبور برپا شد و هر از چندگاهی بازدیدکنندگان نمایشگاه و نیز غرفه‌داران شاهد به خاکسپاری پیکر یک مرحوم جدید در محوطه نمایشگاه بودند که یک نمونه آن توسط خبرنگار فارس عکسبرداری شد.

بنابراین ذکر نکاتی چند از عواید و منافع این امر خداپسندانه خالی از لطف نیست:

1- این اقدام شایسته!!! باعث شد هر از چندگاهی غرفه‌داران و بازدیدکنندگان نمایشگاه ذکر لا‌اله‌الا‌الله را حین حضور در غرفه‌ها استماع نمایند و نیز رفتگان که دست آنها از دنیا کوتاه شده است می‌توانستند از صدای موسیقی‌های پخش شده در نمایشگاه بهره برند!!!

2-با توجه به اینکه نمایشگاه فوق استانی بود بازدیدکنندگانی که از شهرستان‌های اطراف به نمایشگاه می‌آمدند با یکی از محل‌های دفن مرحومین ورامین آشنا شدند که این موضوع فواید توریستی و گردشگری فراوانی دارد.

3-زمان دفن مرحوم جدید تعدادی فاتحه‌خوان و شرکت‌کننده به مراسم‌های خاکسپاری اضافه می‌شد که این امر سبب باشکوه‌تر برگزار شدن مراسمات خاکسپاری می‌شد.

4-همچنین پس از مراسمات خاکسپاری و یا شب‌های جمعه زائران اهل قبور به بازدیدکنندگان نمایشگاه تبدیل شده و سعادتی اجباری نصیب آن عزیزان می‌گردید.

در پایان جا دارد از تمام مسئولان امر که با برپایی نمایشگاه در گورستان سبب گردیدند تا موارد پرسود فوق‌الذکر عاید شود کمال تشکر را داشته و از مسئولان امر در دیگر نقاط کشور تقاضا دارد از این ابتکار مسئولان ورامینی بهره برده و از این پس به جای هزینه کردن بودجه‌های کلان برای احداث مکان نمایشگاه دائمی این نمایشگاه‌ها را در گورستان‌ها راه‌اندازی کنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول