اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در اصفهان افتتاح شد

هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان با حضور معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.

هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان با حضور بهمن دری معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصغر مختاری سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان انجام شد.

در هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران در استان اصفهان که با حضور 600 ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود، 43 ناشر از استان اصفهان شرکت دارند و در بیش از 300 غرفه در مساحت 3 هزار و 600 مترمربع، کتاب‌های خود را عرضه کردند.

برای نمایشگاه سال جاری، 650 میلیون بن کتاب در نظر گرفته شده که 20 درصد به خرید کتاب و 20 درصد هم از سوی ناشر تخفیف ارائه شده که در مجموع با ‪چهل درصد تخفیف مردم استان اصفهان می‌توانند کتاب‌ها را از نمایشگاه خریداری کنند.

پس از مراسم افتتاحیه و بازدید از غرفه‌ها، بهمن دری در نشست خبری هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌ها اقدامی راهبردی است که باید بنیادهای آن از لحاظ حضور ناشر و مخاطبان تقویت شود.

وی استقبال شهروندان و مخاطبان را در نخستین روز برپایی هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان مطلوب دانست و افزود: این استقبال را باید به فال نیک گرفت و بدون شک طی روزهای آتی شاهد حضور بیشتر مردم هستیم که این امر رسالت ما را بیشتر می‌کند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تازه‌های عرضه کتاب در این نمایشگاه‌ها به نسبت نمایشگاه‌های گذشته رشد داشته است، بیان داشت: برپایی این نمایشگاه از لحاظ غرفه‌بندی و تعداد ناشران حرکت رو به رشدی داشته است.

وی تصریح کرد: رویکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این مبنا است که نمایشگاه‌ها نسبت به دوره گذشته یک گام جلوتر در حرکت باشند.

دری با بیان اینکه برپایی نمایشگاه‌، ایده‌‌‌آل‌ مورد نظر وزارت خانه است، اضافه کرد: نمایشگاه‌ها به لحاظ کیفی و کمی باید به نسبت نمایشگاه‌های قبلی رشد داشته باشند تا به نقطه مطلوب و چشم‌انداز بلندمدت دست یابیم.

وی یکی از محورهای مهم عدالت را برپایی نمایشگاه‌ در استان‌ها دانست و گفت: موضوع توزیع کتاب، حلقه‌ای مهم و مفقوده‌ای است که تنها در برپایی نمایشگاه‌ کتاب شناخته می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در سطح استان‌ها به ناشران این فرصت را می‌دهد تا کتاب‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند و مردم با سهولت کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌ کتاب در سال آتی، اظهار داشت: براساس ارزیابی صورت گرفته، برگزاری نمایشگاه‌ها به صورت موضوعی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از پایان نشست خبری با خبرنگاران نشستی نیز با انجمن ناشران استان نشستی داشتند، که در این جلسه تشکیل انجمن ناشران در پیگیری مسائل را خوب ارزیابی کرد و افزود: لازم است برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین تمام اقشار جامعه تلاش شود.

وی ادامه داد: رویکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزایش کیفیت نمایشگاه کتاب نسبت به سال‌های گذشته است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌ در سطح استان‌، به ناشران این فرصت را می‌دهد تا کتاب‌های خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهند.

به گزارش فارس از اصفهان، هفتمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان از 11 تا 17 اسفندماه سال جاری از ساعت 10 تا 20 شب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول