اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 91 تغییر می‌کند

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور گفت: انجام ارزیابی‌های مختلف این نکته را نشان داد که لازم است نمایشگاه کتاب در سال 91 به صورت موضوعی، منطقه‌ای و ملی برگزار ‌شود و به یاری خدا این مسئله محقق می‌شود.

نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 91 تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهمن دری در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در استان اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه سال جاری نسبت به سال‌های گذشته هم از لحاظ غرفه‌ها و هم تعداد ناشران و تازه‌های کتاب حرکت رو به جلویی داشته، اما هنوز به کمال مطلوب نرسیده است.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم در نخستین روز از نمایشگاه کتاب اصفهان بیان داشت: این فرصت یک هفته‌ای بهترین زمان برای ناشران است تا فروشی برابر یک ساله خود داشته باشند و در واقع این نمایشگاه‌ها به گونه‌ای بر پایه عدالت برنامه‌ریزی شده تا به تمام جوانب و ارکان نشر پرداخته شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور برگزاری نمایشگاه کتاب را یک اقدام ویژه و راهبردی برای ناشران و هم‌چنین مخاطبان دانست و تصریح کرد: نمایشگاه کتاب که بیش از 400 ناشر در آن شرکت دارند و تازه‌ترین و جدیدترین کتاب‌ها در آن ارائه می‌شود، به طبع دایره انتخاب برای مخاطبین را بیشتر می‌کند.

وی با بیان این مطلب تأکید کرد: با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها و ارزیابی‌های انجام شده در مدت این چند سال، تغییراتی در نحوه اجرایی نمایشگاه کتاب در سال 91 به وجود می‌آید تا نمایشگاه‌های کتاب به صورت موضوعی، منطقه‌ای و ملی در هر استان برگزار ‌شود.

دری با اشاره به اندک بودن تازه‌های کتاب در انتشاراتی‌های سراسر کشور گفت: زمانی که یک انتشاراتی در سال می‌تواند بین دو تا 360 عنوان کتاب جدید منتشر کند، دیگر این امکان که غرفه‌ها تنها تازه‌ترین کتاب‌ها را به نمایش بگذارند وجود ندارد، چرا که در این صورت با نمایشگاهی با جدیدترین کتب با غرفه‌های خالی مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: طبق مقررات موجود ناشران می‌توانند کتاب‌های منتشر شده تا سه سال گذشته خود را در نمایشگاه ارائه کنند و این یکی از نقاط ضعف یک نمایشگاه کتاب است که کتاب‌های تکراری در آن مشاهده شود.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور اضافه کرد: نمایشگاه کتاب تنها یک نمایشگاه نیست و فروشگاهی است که در آن فروش کتاب‌های هر چند منتشر شده در سال‌های گذشته برای مخاطبان خود وجود در آن وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به آمار انتشار کتاب در 11 ماهه اخیر سال جاری بیان داشت: انتشار کتاب‌ در حوزه دین 20 درصد افزایش و در حوزه ادبیات با رشد 11 درصدی بیشترین فروش کتاب را داشته است و این در حالی است که مطابق با سیاست‌های وزارت ارشاد اسلامی، در فروش کتاب‌های درسی کاهش داشته‌ایم.‌

دری با اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه کتاب در استان اصفهان مناسب به نظر نمی‌رسد، تصریح کرد: تاریخ نمایشگاه‌های کتاب در استان‌ها براساس پیشنهاد سه‌گانه مدیران کل فرهنگ و ارشاد آن استان و براساس برنامه‌ریزی‌ها و پایه سایر نمایشگاه‌های آن استان تعیین می‌شود.

وی با بیان این مطلب گفت: با تعاملات انجام شده برای سال آینده، زمان نمایشگاه کتاب در استان اصفهان تغییر می‌کند تا با تقارن آن با شب عید مشکلات آن کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول