اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد

وجود 4 هزار و 200 هکتار فضای سبز در شهر اصفهان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: شهر اصفهان 4 هزار و 200 هکتار فضای سبز دارد که 3 میلیون و 800 هزار اصله درخت و درختچه را در خود جای داده است.

وجود 4 هزار و 200 هکتار فضای سبز در شهر اصفهان

داریوش فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با میزان فضای سبز شهر اصفهان اظهار داشت: فضای سبز شهر اصفهان 4 هزار و 200 هکتار است که 3 میلیون و 800 هزار اصله درخت و درختچه را در خود جای داده است.

وی در مورد رسیدن به محیطی سالم و قابل زندگی در شهرهای امروز تصریح کرد: ایجاد پوشش گیاهی کافی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی، مهم‌ترین و ساده‌ترین راه برای رسیدن به محیطی سالم و قابل زندگی در شهرهای امروز است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در ادامه افزود: درختان و درختچه‌ها بیش از سایر انواع پوشش‌های گیاهی بر محیط زیست تأثیرگذار هستند و افزایش تنوع درختان می‌تواند اکوسیستم پایدارتری در فضای سبز ایجاد کند.

وی در ارتباط با محیط زیست مطلوب گفت: شهرهای بزرگ در صورتی می‌توانند محیط زیست مطلوبی برای انسان محسوب شوند که از فضای سبز به ویژه درختان برخوردار شوند.

فتحی در مورد توسعه فضای سبز شهر اصفهان بیان داشت: توسعه فضای سبز در 9 ماهه آغاز سال 90، 334 هزار و 445 مترمربع بوده و 140 هزار و 965 اصله درخت و درختچه در سطح شهر کاشته شده است.

وی در ارتباط با گونه‌های درختان تصریح کرد: این گونه‌ها مقاوم در برابر خشکی و شرایط اقلیمی شهر اصفهان است و در برابر آلاینده‌ها مقاومت نسبی خوبی دارد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: زیتون، داغداغان، بلوط زاگرس، سرو نقره‌ای، سرو شیراز، کاج مشهد و زیتون تلخ از جمله گونه‌های درختی و درختچه‌ایی کاشته شده در شهر اصفهان است.

وی یادآور شد: تعداد پارک‌های شهر اصفهان در حال حاضر 65 و پارک‌های محله‌ای و انهار 967 عرصه است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول